storing inspuitsysteem fiat punto

  • marina

    hallo,

    ik heb sinds 5 maanden een fiat punto uit 94' maar telkens problemen gehad met een storingslampje van het inspuitsysteem. de monteur dacht eerst aan bevuilde benzine en heeft er reinigingsmiddel in gedaan. uiteindelijk nog steeds dat lampje op willekeurige tijdstippen, maar alleen als ik rustig reed. weer terug bij de monteur bleek er een lek te zitten in een bepaald slangetje richting de motor, deze is nu vervangen en nu kan ik gewoon rustig rijden zonder dat lampje. nu ongeveer een week verder weer dat lampje, maar nu alleen als de motor goed warm is en bij hogere toeren. de auto gaat nu ook stotteren tijdens het branden van het lampje en het vermogen van de auto loopt langzaam terug terwijl ik dezelfde hoeveelheid gas geef.

    heeft iemand hier verstand van en weet wat dit kan betekenen en wat ik hieraan kan doen??

    groetjes marina

  • Thei

    Ik zou nog eens een flesje injectiereiniger bijvoegen aan de benzine en blijft het resulataat uit,dan de bobine laten nameten,maar wel als deze warm is.

  • Barend

    Dag Thei

    Dit probleem heb ik ook met mijn Tipo16.injectie

    Injectiereineger helpt niet ,maar nu word verondersteld dat de choke blijft hangen

    Maar hoe kom ik bij die choke, en waar zitten mijn injectoren zodat ik ze handmatig kan schoonmaken

    Barend

  • Thei

    Barend een auto met injectie heeft geen choke.

    Denk eerder dat een temperatuursensor kapot is,kun je laten uitlezen bij de Fiat dealer.

  • said

    ik zie dat deze discussie al een tijdje oud is, maar sinds paar weken heb ik het zelfde probleem met mijn punto 1.1 uit 97. ik word er gek van, als mijn inspuitsysteem lampje brand dan trekt ie amper op van 10 t/m 50, daarna rijdt ie wel gewoon normaal, en ook op de snelweg trekt ie normaal op. maar die 1e kilometers niet. ben naar de dealer geweest, en deze heeft m dus uitgelzen, maar kan geen fout vinden, volgens hem is mn computer kapot. maar nu ik jullie (en andere ) verhalen lees, ligt t naar mijn idee niet daaraan. verbaast me hoeveel fiat auto's problemen hebben met het inspuitsysteem. hebben jullie nog tip voor me, want voor jullie is het alweer paar maanden geleden en misschien heeft er iemand oplossing voor me, want de auto is voor de rest gewoon goed

    dank jullie wel

  • rappe

    Hallo beste

    bij deze heb ik ook het probl dus dat mijn injectielampje regelmatig aan en uit gaat en op bepaalde momenten begint te stotteren nu ik heb een nieuw bobine gestoken aangezien op het tweede deel (blokje) het eerste insteekstuk niets gaf goed ik dacht nu opgelost ma nog altyd niet ik naar verdeler okkasie computer laten zetten nog niet opgelost nu ben ik echt ten einde raad kan er mij iemand miss verdere inlichtingen geven vriendelijke grtjes

  • said

    bij mij is het probleem wel opgelost. ik heb eerst ook een 2e hands computer gekocht en dat hielp idd niet, maar nadat ik het heb laten checken bij de kwik fit, kwam toch het advies om een nieuwe bobine in te laten zetten. en dit hielp. mijne liep nog maar op 2 cilinders ipv 4. anders moet je de kabels naar de bobine laten controleren

  • Elshahawi

    Ik had dezelfde storing. Met terugweg van mijn werk ging de auto ineens stotteren en met gas geven kon de auto niet echt op trekken. Je merkt dat er iets niet normaal is. Met gas geven rook de auto naar benzine. Het inspuitsysteem lampje ging aan. Ik dacht eerlijk zeggen dat er een vuil in het inspuitsysteem zat. ben bij de dealer geweest (Preuninger) en de jongeman daar zei dat ik het volgende moest doen om er achter te komen of het aan de bobine lag. Ik moest de motor aanzetten en daarna de invoerstroom - stekker van de verdachte bobine eruit halen terwijl de motor aanstaat. Als zo'n actie geen invloed op de motor heeft dan w.d.z. dat deze bobine geen invloed op de motor heeft en dat het stuk is. In mijn geval was dat zo. Ik heb een nieuwe bobine gekocht en zelf er in gezet en het rijdt al weer zoals het hoort.

  • daphne

    Ik had gister precies het zelfde

    maar toen ik eventjes aan het rijden was ging het lampje vanzelf weer uit en reed mijn auto weer gewonn normaal…

    wat zou dit kunne nzijn?

    mvg daphne albers

  • thei

    1 bobine van de 2 kapot