storing inspuitsysteem fiat punto

  • Richard

    Hoi problemsolvers,

    Hier hetzelfde probleem, onlangs een bobine vervangen want dat kreng liep nog maar op twee poten en nu is de ander defect, een v.d. bougies krijgt geen vonk meer dus die fiat loopt nu op 3 poten GVD. De aansluiting vanaf de ECU naar de bobine verwisseld om uit te sluiten dat het daadwerkelijk de bobine is i.p.v. de ECU. Online 36 euries eks b.t.w. per stuk. De Fiasco dealer is waarschijnlijk een stuk duurder. Net een hoop gezeik achter de rug met de automatische bak, piepen/kraken en wat reviseren kost willen jullie echt niet weten. Wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende auto. Trouwens 3/4 liter transmissie olie boven het normale peil heeft het gepiep en gekraak doen verhelpen, gelukkig (nog) niet ten koste van de trek kracht. Dat was i.p.v. 2700 euries met de daarbij komende kosten maar 20 euries. Suk6 met jullie Fiat problemen…;)

  • thei

    Richard als één bobine stuk is loopt de motor op 2 cilinders en niet op 3,als je bougie+kabel van die cilinder in orde is dan moet je de compressie meten,denk dat een klep open blijft staan (verbrand of de hydraulische klepstoter vervuild) en daarom onsteekt deze bougie niet zodat ie op 3 cilinders loopt.

  • Balen

    Ik heb ook een probleem met inspuitsysteem van fiat punto uit 1994

    paar maanden geleden begon de auto als een soort tractor te rijden;

    op een gegeven moment begon soms het lampje vh inspuitsysteem ook

    te branden. Auto weggebracht, bleek dat de auto maar op 2 cilinders liep.

    1 bobine vervangen en de auto liep weer als een trein!

    Maar nu sinds een week begint weer dat lampje te branden

    en je merkt dat de auto niet meer goed loopt en niet goed reageert

    op gas geven. Weer weggebracht naar de garage; alles nagekeken

    maar alle bobines zijn goed, kabels goed, contact is goed.

    Alles zou goed moeten zijn, ik rij weg en ja hoor

    op de snelweg gaat weer het lampje branden en nu langer dan normaal!

    Het lijkt net alsof ergens iets vastzit en na 5 minuten weer

    loskomt en dan voel je de auto weer gaan.

    Ik ben ten einde raad! Waar ligt dit aan?

    Het is echt niet fijn om zo te rijden en voel me

    ook niet echt veilig op de weg. Weet iemand waar

    misschien het probleem zou kunnen liggen???

    Alle hulp is welkom!

  • thei

    Ecu uit laten lezen,kan de bdp sensor,bobine of hulpcomputer zijn,als hij weer op 2 cilinders loopt.

    Die hulpcomputer is niets anders dan een relais welke door de BDP sensor wordt aangestuurd om de bobines hun werk te laten doen.

    Je zou ook een flesje injectiereiniger bij de benzine kunnen doen,die Punto heeft een monopointinjectie en als die verontreinigd is krijg je ook een rare die komt en gaat zoals hij dat zelf wilt.

  • frank

    dit had ik ook maar wel met een punto van 2006, het waren de bougies, verkeerde type, kijk maar eff of ze de goede type zijn

  • Roy

    Beste mensen,

    Hier weer een probleem met het wel bekende lampje “storing inspuitsysteem”.

    Ik heb een punto uit 2002 en rij al ruim een jaar zonder problemen, tot dat van de week de auto zo rond de 2200 toeren ineens terug viel tot 0 en dus stottert en het wel bekende lampje begint te branden. als ik dan hetr gas weer wat terug neem gaat het lampje weer uit en rijdt de auto “normaal”. Als ik iedere keer voor de 2200 toeren opschakel naar de volgende versnelling kan ik in z'n 5 de 80 km per uur halen.

    Alle vorige problemen gelezen en niet echt iets tussen gevonden wat misschien voor mij de oplossing zou kunnen zijn. Dus heeft er iemand een idee? ik hoop het want zou toch fijn zijn als het karretje weer lekker rijdt.

    Groeten en alvast bedankt Roy

  • thei

    Roy als het lampje weer brand,rij dan naar een garage die jiou ECU kan uitlezen en zorg als je daar aankomt dat de lamp nog brand,anders is de ECU niet uit te lezen.

    Maar wat je eerst zelf kan doen is de accu een halfuurtje van de klem losmaken en dan een electrische gebruiker aanzetten die niet over het contactslot aangaat,je hebt kans dat je dan zelf de ECU gereset hebt,komt wel vaker voor en is het proberen alicht waard.

  • Roberto

    Hoi allemaal.

    Het probleem ligt hier bij de dealers die er niet van begrijpen, ook het uitlezen van de auto's begrijpen ze niet. Ik heb nu een Grande Punto uit 2008, maar vier jaar geleden had ik een punto uit 2005 bij deze viel zo nu en dan de stuurbekrachtiging uit. Ben er zeker drie keer mee terug gegaan naar de dealer die hem twee keer uitgelezen heeft en uitteraard niets kon vinden. Toen kwam er ook een helder licht die de accu los gemaakt heeft en weer aangesloten. Is nogal logisch dat het probleem dan opgelost is aangezien daarna de elektronika herstart. Maar om een lang verhaal kort te maken in 2006 was ik in Italie op vakantie en heb daar gelijk een buurt aan mijn auto laten geven (daar rijden ze namelijk nog een rondje met je auto) als ze klaar zijn. Het mooie was dat die monteur de auto daarna naar binnen gereden heeft en tegen mij zei dat er iet met de stuurbekrachtiging niet goed was. Ik daar hebben ze hem uitgelezen en wisten ze mij te vertellen na 5 minuten dat er een defecte sensor in het stuurkolom zat. Kortom de monteur zijn hier niet capabel ze kunnen het beter bij fietsen houden.

    Met vriendelijke groet, Roberto.

  • patrick

    heb sinds gisteren ook stukken met de auto.

    hij stottert en komt niet op gang.

    vanmorgen anwb erbij geweest en die zei de bobine stuk,heeft hij er zelf een ander op gezet,zo liep hij een halve minuut goed,en toen weer hetzelfde probleem.

    de man van de anwb zei dat zijn nieuwe bobine ook stuk was.morgen even een nieuwe bobine halen en kijken wat het doet,alleen bij mij blijft het lampje nu branden die aangeeft dat het inspuitsysteem iets mis mee is.

    zie en lees van alles hier dus zou een willen weten wie dit bekend voorkomt.

    hoor het graag

  • Roberto

    Het punt is dat het lampjes dat brand niet specifiek alleen voor het inspuitsysteem is maar alle bijkomstigheden zoals sensoren en overige electronica die er aan vast zit. Vandaar dat het zo belangrijk is dat als de auto wordt uitgelezen er ook iets van begrepen wordt en dat ze niet alleen naar de omschrijving in het boekje kijken die aangeeft dat als het desbetreffende lampje brand dat het alleen om het inspuitsysteem gaat.