ruitenwisser punto

  • Daan

    Ik had hetzelfde probleem en heb het tijdelijk opgelost door het stangetje met elastiekjes naar bovengedrukt te houden. Elastiekjes breken echter naar verloop van tijd wat toch weer frustraties oplevert.

    Uiteindelijk heb ik het helemaal kunnen oplossen door via ebay een set nieuwe stangen te bestellen. Ze komen uit Engeland van de firma Wipex ( http://www.wipex.co.uk ). Totale kosten GBP 33,90 (ongeveer EUR 40).

    Het installeren van de nieuwe stangen was even een klusje, je moet de ruitenwisserbladen demonteren (en die zitten vast na 5 jaar!) en de plastic kap verwijderen, daarna gaat het mechaniek er makkelijk uit en kun je zeer eenvoudig de nieuwe stangen erop klikken.

    Ik hoop dat ik hiermee bij andere Punto rijders een stukje frustratie kan wegnemen!

    Groetjes

    Daan

  • marco

    hallo zelfde probleem word er gek van kan iemand ook mij deze foto sturen?

    een gefrustreerde sporting rijder

  • Berry

    Hoi,

    Ook onze ruitenwisser is er ook mee gestopt.

    Kan iemand mij de foto sturen? e-mail adres is bderonde@msn.com

    alvast bedankt,

    Berry

  • jean

    Hallo, ik had het vandaag met de LINKER ruitenwisser. Onderweg met regenval ;s Heeft iemand een foto van het mechanisme? Ook een alternatief om te repareren ( foto ) ?

    Alvast bedankt

    groet Jean

  • Bram

    En ook ik heb hetzelfde probleem met het losschieten van de ruitenwisserstang bij de Punto van mijn vriendin….

    Zou iemand mee ook de foto kunnen mailen.

    Bedankt

    Bram

    bramderooij@hotmail.com

  • Bas

    Hallo,

    Ook mijn ruitenwisser is er mee opgehouden en ik lees op het forum dat er een eventuele oplossing voor is. Zouden jullie mij de foto op kunnen sturen naar:

    bas_jansen80@hotmail.com

    Alvast bedankt.

  • dahlida

    En ja hoor, hier weeeer iemand met hetzelfde probleem, deze keer met de linker ruitenwisser.

    Bij de linkerruitenwisser is het lastiger om te repareren?

    Toch zou ook ik graag de foto willen ontvangen.

    Alvast bedankt.

    Gr. Dahlida

    dahlidavnoord@hotmail

  • Iris

    Ik heb een Fiat Punto uit 2000 en sinds gisteren gaat mijn ruitenwisser ineens niet meer terug naar zijn 0-stand. Hij doet het wel gewoon, maar als ik hem uit zet gaat ie dus niet helemaal terug naar zijn uitgangspositie (verticaal/plat in de laagste stand). Hij stopt ongeveer 10 centimeter eerder. Als ik de ruitenwisser hendel dan 1x naar boven aantik, gaat ie wel naar die stand. Tijdens het ruitenwissen, stopt ie ook steeds te vroeg.

    Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?

  • peter

    met een elastiek dubbel over de buis heen doen of een nieuw mechaniek helen

  • thei

    Vandaag voor mijn neefje een compleet mechanisme incl nieuwe motor opgehaald in Venlo voor 89 euro incl BTW,opsturen kost 7.50 euro extra,het is een orginele Magneti Marelli,thuisgekomen meteen ingebouwd en hij werkt prima,ik had ook niet anders verwacht.

    Dit was een set voor de bouwjaren 1999-2003 maar hij kan alles bestellen en dan voor alle Fiats