Constant 12V op autoradio Seicento

  • Eric

    Goedendag, ik heb een klein probleempje met het aansluiten van een nieuwe autoradio in m'n Seicento (bouwjaar 2000). Het aansluiten zelf gaat goed (is gewoon ISO), maar de werking zit me niet helemaal lekker. De radio blijft nl. aan staan als ik de sleutel uit het contact haal. M'n vorige radio was een simpel ding dat aan of uit kon, m'n nieuwe radio is wat moderner en die gaat gewoon nooit echt uit. Bluetooth staat bijvoorbeeld altijd aan, ook al heb ik de radio uitgezet. Ik wil voorkomen dat m'n accu leeggetrokken wordt.

    Zoals ik zei, er zit een ISO stekker op, de kleuren op de ISO stekker zijn:

    Rood = Constant 12V

    Zwart = Massa

    Rood/Groen = Constant 12V

    Blauw = Antenne e.a.

    Waarom ik twee kabels heb die beide constant 12V leveren weet ik niet. Ik heb dus geen gele (geschakelde kabel, vanaf het contactslot). Is dit normaal voor een Seicento? En zo ja, weet iemand hoe ik dit probleem het makkelijkst kan oplossen?

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • Pascal van Meerten

    Ik heb hetzelfde probleem.

    Heb jij al een antwoord?

    Groeten,

    Pascal

  • Jan

    hallo.

    ik heb ook het zelfde probleem, hebben jullie al een oplossing.

    m.v.gr. jan

  • thei

    Kijk op de ISO stekker met welke kleur draad de gele van de radio verbonden is en meet of dit een constante plus of een geschakelde plus is.

    Dan evt de rode met de gele wisselen.

    Je zou ook evt een relais erbij kunnen inbouwen,die zodra je de auto op contact zet deze de functie ven de geschakelde plus overneemt,dan is het probleem ook opgelost.