Kan iemand mij vertellen waar de thermostaat zit van mijn Tipo 1.4 inj bouwjaar 1996
Ik hoor het graag
Barend
Bovenste dikke slang volgen vanaf de radiateur en dan kom je het thermostaathuis meteen onder de bobine tegen,makkelijkste is de bobine te demonteren en daarna het thermostaathuis.
Wel zou ik voor je de koelvloeistof aftapt het hele systeem flushen zodat alles goed schoon is in het koelsysteem en daarna met een G12/G30 koelmiddel vullen,dit is een longlife koelvloeistof,de rode die qua specificatie overeenkomt met de Fiat Parflux.
De thermostaat zit in een thermostaathuis en is niet los te koop,kostrond de 25 euro,pakking had ik hier nog liggen,maar wordt tegenwoordig met een vloeibare pakking ingebouwd.
Is alles bij elkaar nog geen uurtje werk,heb het 3 weken geleden bij mijn eigen Tipo 1.4 gedaan.
Mhhhh,is mijn 3e Tipo en heb hem een week of 5 geleden gekocht als boodschappen auto,km stand bij de koop 70200 en zo rijdt hij ook,als nieuw eigenlijk,maar is ook een kwestie van technies bijhouden en niet beginnen met dingen door draadjes aan elkaar te houden.
Mijn eerste Tipo was een 1.6 dubbelnokker en heb ik een jaar of 4a 5 gehad,mijn 2e een 1.6 enkel nokker maar dat was een barrel van een bak,hoofdzakelijk door achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar en heb ik toen maar ingeruild op een Tempra 1.6 SW.
Nu rijden wij al heel lang Fiat,als gezins auto en als 2e auto voor boodschappen te doen en onze honden mee te nemen,onze zonen ook dus staan hier meestal 3 fiats voor de deur,want de oudste rijdt nu een Honda van de zaak…dus alles gereden vanaf de eerste Tipo,dus div Tempra SW,div Pandas,1x Palio 1.5 SW,2x Marea SW en lang voor de Tipo nog een Neckar 1100R…..nou ja eigenlijk 2 want mijn vrouw rijdt een PT Cruiser,maar dat is tegenwoordig toch van Fiat ><
Fiats zijn op zich geen slechte auto's,technies gewoon goed bijhouden en hij start en rijdt dan altijd probleemloos als dank,de carroserie is een ander verhaal,maar vanaf de Tipo zijn ze allemaal gegalvaniseerd op de oer Panda na en de Uno …dacht vanaf bouwjaar 1991 pas….maar dan blijft hwet toch oppassen controleren,de Brava/Marea wil nog wel eens op een kitnaad bij de achterportieren en dan op de bodemplaat roesten en doorroesten,de Tempra net naast de achterste krikpunten,maar als je dat weet en in de gaten houdt heb je jarenlang plezier van een Fiat die toch de ettelijke duizenden euro's minder kost dan één van de Duitse merken in dezelfde uitrusting.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?