mijn motor start niet

• Jeronimus

Hoi luitjes

pas mijn injectoren van mijn fiat brava 1.6 laten vervangen

na enkele keren lekker gereden te hebben start hij niet meer, startmotor draait goed rond

wel toevallig dat het net na die zonnewolk is. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

bvd

Jeronimus

• thei

Ik zou even terug gaan naar de injectoren vervanger.

Kan natuurlijk van alles zijn,BDP sensor is vaak de boosdoener,maar ook de disbobine,ECU of de brandstof pomp cq brandstof druk.

• Jeronimus

hoi thei

bedankt voor je reactie maar wat is een bdp sensor en kan ik die zelf makkelijk vervangen

als het namelijk 1 van de andere mogelijkheden is dan ga ik financieel helemaal los

heb ook mijn koppeling enkele maanden terug vervangen en pas mijn remleidingen. deze waren helemaal verroest

groet

J

• thei

Is de Bovenste Dode Puntsensor(BDP) en zit als je voor de auto staat links onder aan het motorblok via een beugel en daar loopt rakelings via de krukas een pully langs….de afstand tussen de BDP en pully moet minimaal zijn maar hij mag de pully uiteraard niet raken….a;s je de bedrading vanaf de sensor naloopt kom je na ongeveer 75 cm een connector tegen,maak die eerst goed schoon voor je een sensor gaat vervangen.

Vonken minimaal 3 bougies,dan is je disbobine ook goed en dan ligt het aan het bouwjaar,dacht vanaf medio 2000 de ontstekingcomputer vervallen is en er een ECU op gekomen is die deze functie overneemt.

Worden de bougies ook nat,zo nee dan krijgen ze geen benzine,hoor je als je de auto op contact zet een paar seconden de benzinepomp draaien,zo nee dan zit tegen het schutbord 2 relais naast elkaar waarvan 1 van de benzine pomp is,laat daar iemand aan voelen of deze inkomen als de auto op contact gaat en anders het relais even overbruggen zodat je de pomp hoort lopen en dan weer controleren of de cilinders wel benzine krijgen.

Misschien overbodig maar gaat je oranje sleutel controle lampje uit(is de startbeveiliging) als deze blijft branden dan vergeet bovenstaande maar allemaal want dan heb je een ander probleem.