punto 97 start slecht

• jelmer

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn punto die slecht start. Als ik de sleutel omdraai dan moet ik altijd een klein beetje gas geven. Anders wil de punto gewoon niet aanslaan. Ik heb inmiddels de accu vervangen maar dat heeft helaas niks op geleverd. Als de motor aanslaat wat met een klein beetje gas wat vrij snel gebeurt. Loopt hij als ik het gas weer los laat even slecht. En komt dan pas na ongeveer 4 tellen op toeren. Ook hoor ik een tik in de motor maar alleen als de motor koud is. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? delapdal of zo iets is btw ook al vervangen.

vriendelijke groet,

Jelmer

• thei

Kan veel zijn,neem aan dat je het normale onderhoud doet zoals bougies en de kabels,luchtfilter.

Ik zou beginnen met de luchtmassameter(zit tussen het filter en de injectie inlaat) met remolie te reinigen,dan ook de stappenmotor en als laatste de BDP sensor(krukassensor) of afstellen zodat hij dicht op de pully staat.

De BDP sensor hoeft niet perse kapot te zijn maar kan slecht zijn,loop ook de kabel van die sensor na en haal de stekkerverbindingen los en kijk dan of die niet gecorodeerd zijn.

Denk dat je een 2 bobines hebt,deze zijn van de Punto's niet echt geweldig en geven ook vaak rare problemen,zoals slecht starten enz.

Laat nog even weten als je het probleem opgelost hebt wat het precies geweest is,leren we allemaal weer van.

• Jelmer

Ey,

Dank voor het advies. Ik ga morgen even alles na lopen. Mocht het opgelost zijn zal ik even een update geven.

gr Jelmer