remleiding fiat punto 1996

• johnymosselman

hoi mijn remleidingen hebben roest daardoor apk afgekeurd is dit zelf te vervangen en zo ja hoe doe ik dat

met vr gr johny

• thei

Als je al vraagt hoe je het moet doen….laat het dan doen bij de vakman,want onze en jou leven hangt er wel van af

• patrick

heb sinds een paar weken last dat de remolie nogal eens moet bijvullen de laatse keer was drie maanden geleden,en nu ineens afgelopen weekend.

we hebben al gekeken waar het eventueel vandaan zou kunnen komen maar kunnen nergens een lek of wat ook vinden.de leidingen zien er allemaal goed uit.

we hebben de banden eraf gehaald om te kijken of er daar achter wat te vinden zou zijn maar is gewoon allemaal droog.

zou het kunnen zijn dat ik er dagelijks mee rijd en nogal eens veel moet remmen zoals in de file.

of zit er daadwerkelijk wel ergens een lek die wij dan nog niet gevonden hebben.

het enige wat ik me nog kan indenken zou de remcilinder zijn al zien die er ook goed uit.

hoor het graag van iemand.

• thei

Zal een rubber remcupje zijn die de remcilinder t.o.v de zuiger afdicht,als die heel weinig lekt kan het zijn dat de olie meteen verbrand op de hete remschijf/trommel en dan zie je het erg moeilijk,kunnen ook de rubbers in de hoofdremcilinder zijn en dat de olie in een holle ruimte ergens achter blijft.

Dat remolie minder wordt door het verbruik kan niet,het is een gesloten sijsteem,wel zal het niveau lager worden in de voorraadpot,omdat je remblokken en schoenen slijten,maar bijvullen hoeft dan niet want tegen de tijd dat het niveau op minimaal staat moet je of je remschoenen of blokken vervangen en zit er te veel remolie in het potje.