Startprobleem Fiat Punto 1.2-8V 2002

  • Bram

    Hallo.

    De radiateur vervangen na lekkage en tevens de thermostaat omdat de motor te traag op temperatuur kwam.

    Nu het probleem dat de motor niet meer wil starten .BDP sensor doorgemeten geeft 700 ohm.

    Na door starten ruik je benzine .Bougies zijn nat, en geven een oranje vonk als je ze los test.

    De bobines doorgemeten en geven beide dezelfde waarde n.l. 1200 ohm .

    Het zou toch vreemd zijn als beide bobines stuk zouden zijn.

    Alle zekeringen zijn ok en de dashboard lampjes werken normaal

    Olie pas ververst en ziet er nog schoon uit

    De auto heeft alle jaren probleemloos gereden huidige km.stand 120000.

    Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

    Groeten Bram.

  • thei

    Je moet tijdens het starten de accuspanning eens meten,als die te lager is dan 9.6 volt dan start de motor of moeilijk of niet.

    Die oranje vonk hoort fel blauw/paars te zijn,mocht de accuspanning wel goed zijn,dan de bobine spanning aan de laagspanningszijde meten,als ja dat doet tijdens het starten mag die niet lager worden dan een volt of 5,dit komt omdat je dan een pulserende spanning meet.

    Komt toch wel vaker voor dat beide bobines tegelijk kapot zijn,eerst gaat de een kapot en de auto start en rijdt dan nog altijd…..tot de tweede de geest geeft en dan merk je pas dat iets niet goed is.

  • leo

    Hallo fiatkenners, ik heb een Punto uit 1998 en daar zit een storing in waardoor de ruitenwissers en de kachelblower het niet doen. Meestal springt het spul na een km of 5 aan maar soms ook pas na 20km. Dit is om deze tijd van het jaar ‘s morgens vroeg erg lastig. Ik had het idee dat het in het contactslot zat omdat ik na enige tijd met de sleutel rommellen wel stroom op de beide onderdelen kreeg, maar na een paar keer starten en afzetten bleef alles weer dood. Toen ik nog wat aan de sleutel draaide gingen de wissers aan en toen het contact uit was gingen ze gewoon door. Na een paar dagen stopte dit ook weer en wat ik aan het contact draai er komt nu geen stroom, echter na een aantal km’s springt het spul weer aan. Is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt of enig idee heeft wat het is? Zie graag je reactie. Vr. gr. Leo

  • thei

    Electrisch gedeelte van het contactslot vervangen,deze is gaar.

    Leo wil je bij een volgende storing een nieuw onderwerp starten,want je zit nu in een startprobleem.

  • ws

    Is het probleem hiermee verholpen? Ik heb nml hetzelfde probleem, maar kan nergens vinden wat de oplossing is.

    Groet WS