Richtingaanwijzer probleem

• Simon Torm

Hallo,

Mijn vrouw heeft een Fiat Multipla benzine uit 1999. Sinds kort het probleem dat de richtingaanwijzers het soms niet doen. Op dat moment doen de alarmlichten het ook niet. De rest welke op dezelfde zekering zit doet het wel.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

M.vr.gr.,

Simon

• Cantare

Storing in het knippelicht relais vermoed ik…

• hamabo

Richtingaanwijzers doen het meestal af-en-toe niet, daarom gaan ze ook aan en uit. Maar zonder gekheid, de storing zit ‘m waarschijnlijk in je ’clignoteur' of te wel het relais wat hiervoor verantwoordelijk is. Als je de motorkap openzet en de richtingaanwijzer aan zet is vaak aan het geklik te horen welke het is, even een vervanger op de sloop halen en proberen. succes.

• Barts3cundo

Zoals boven al gemeld is het ‘knipper-automaatje’ waarschijnlijk overleden. Onderstaand plaatje om het zoeken te vergemakkelijken!

• thei

Het knipperlichtreais zit op de richtingaanwijzerschakelaar(blauw)even de kap van de stuurkolom af halen en je ziet hem zo zitten.

• Simon Torm

Beste Cantare,

Dank voor de reactie, ik ga ernaar kijken.

Gr. Simon

• Simon Torm

Beste Hamabo,

Jij ook bedankt voor de reactie, ik ga ernaar kijken.

Gr. Simon

• Simon Torm

Beste Bart,

Jij ook bedankt voor de reactie, ik ga ernaar kijken.

Gr. Simon

• Simon Torm

Beste Bart,

Jij ook bedankt voor de reactie, ik ga ernaar op zoek!.

Gr. Simon

• Jurr1an

Helemaal goed.

Ik denk ook knipper relais.

Of je contacten op de relais een keer goed in spray met stekkers spray en dan testen en anders voor een paar euro anders kastje kopen.