Palio 1.7 TD Thermostaat probleem?

• P. Koelman

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, we hebben een Palio 1.7 TD en daarvan staat nu al meer dan een half jaar de temp meter net iets boven de '“C” ongeacht of ik er nu net mee wegrijd ofdat ik er bv 400 km mee gereden heb. Daarvoor heeft hij altijd perfect gestaan, en sindsdien is ook het verbruik explosief gestegen (450-500 km per volle tank tegen 750-800 daarvoor) heeft iemand een idee of dit met de thermostaat te maken kan hebben dit is namelijk de optie van de garage namelijk. Of zou het heel ergens anders aan liggen???

Alvast bedankt voor de tips,

groeten P. Koelman

• thei

Als je motor niet op de werktemperatuur komt gaat hij veel brandstof verbruiken,ik denk dat je thermostaat open blijft staan en deze idd gewisseld moet worden.

Ook zal de verwarming het nu een stuk minder doen.

• P.Koelman

Hoi,

Verwarming doet het wel word ook wel warm alleen duurt een hele poos langer als voorheen.

Dus zal het dus toch de thermostaat zijn? Dan laat ik het wel door de garage maken want neem niet aan dat dat 123 zelf te doen is toch?

groeten P. Koelman

• thei

Als je weet wat je doen moet is het wel zelf te doen,maar bij twijfel de garage laten doen,als het systeem slecht ontlucht is blijf je koelproblemen houden met evt dure gevolgen.

• P. Koelman

Hoi,

Ok dan laat ik het inderdaad wel doen door de garage. 1 vraagje nog, van 1 vd slangen gat er weer een dun slangetje naar een zwart soort pompje oid, deze blijkt ook defect te zijn zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Of is het sowieso de thermostaat en evt ook nog dat pompje? en vanaf dat pompje loopt er weer zo'n dun slangetje naar het motorblok.

groeten P.Koelman

• thei

Ik ken de diesel uitvoering niet,zou ik geen antwoord op weten.