inspuit systeem lampje

• biancadegreef1

hallo

kan iemand mij helpen ik heb net gereageerd op een bericht van 6 jaar geleden. denk niet dat ik daar nog een antwoord op krijg

ik heb last van het inspuitsysteem lampje. heb een fiat brava 1.4 en ik wordt gek van dat lampje

hij gaat ook wel weer uit maar als ik bijv langzaam rijd gaat ie branden.

maar als ik hem uit zet en daarna weer aan gaat ie weer uit. soms kan ik niet in een keer die auto starten. vande week stotterde ie een beetje en zodra ik het gas wat meer intrapte ging het weer goed. maar op dat moment brande niet het lampje. maar als ie wel in een keer start doet ie het gewoon normaal als iedere auto.

ik heb hem net bij de garage vandaan gehaald daar hebbne ze het onderzocht en uitgelezen en daar kwamen ze tot de conclusie dat de thermostaat niet werkten. dus die hebben ze er nieuw in gezet.

maar helaas het lampje gaat weer branden.

help!!! de mensen bij de garage weten het ook niet:(

• thei

Gooi maar eens injectiereiniger bij de benzine,1 flesje op een volle tank……..binnen een 200km moet je al resultaat hebben.

• biancadegreef1

dat hebben ze al gedaan die injectie reiniger.

is al een maandje geleden maar dat sloeg niet aan dus.

• Remco

Waarschijnlijk is je lambda sonde stuk.

Groet remco.

• thei

Dan eerst bij een behoorlijke garage je ECU laten uitlezen,dingen op de gok vervangen kan een dure hobby worden.

• biancadegreef1

ze hebben hem al 3 keer uitgelezen. daaaar kwam de 2 keer uit dat het mijn thermostaat was. die hebben ze vervangen.

het lampje brand weer. ben vrijdag weer terug gegaan kunnen ze het nog niet zien,

en weet je wat fiat zegt: ja motorisch is fiat niet zo geod dus eigenlijk is het wel normaal dat ie die fout aan geeft. heb maar weer een nieuwe afspraak gemaakt.

maar denken jullie dat ik er mee kan blijven rijden? ik bedoel lange afstanden?? daar zit ik namelijk een beetje mee. want het lampje brand niet konstant. en als ie rijd rijd ie gewoon prima. alsof er niets aan de hand is.

groetjes bieb

• thei

Is natuurlijk een belachelijk antwoord van zo'n dealer.

Zal dan een temperatuursensor zijn die niet de juiste waarde aangeeft.

Wat je zelf makkelijk kan doen is het volgende,haal de accuklemmen een uurtje los van de accupolen,je hebt kans dat de ECU zich dan zelf reset en het probleem over is.

Dan een Fiat moet je altijd als je gaat rijden starten volgens de volgende procedure om problemen te voorkomen die jij nu hebt met je injectielampje>>>>>>!0 op contact ztten zodat alle lampjes branden @0wachten tot de codelamp en de injectielamp uit zijn en dan pas doordraaien zodat de motor gaat draaien.

• biancadegreef1

he he

de tip van het starten daar heb ik wel wat aan. ik doe altijd meteen doorstarten. ik ga het vanaf vandaag zo proberen. thanks

laat wel effe weten of het werkt.(zal ie wel weer op nieuw gereset moeten worden)

groetjes bibi

• thei

Je kunt zelf al de accuklemmen een uurtje los laten van de accu,daarna als je gaat rijden zal hij in eerste even raar draaien,maar ga gewoon rijden na een minuut of 5 heeft de ecu zichzelf weer ingeleerd.

Blijft daarna het oranje lampje weer of nog branden dan zul je naar een garage moeten rijden die hem kunnen uitlezen,zet bij een brandend lampje als je deze wilt uitlezen je motor niet uit,dan kan bij Fiat de fout ook verdwenen zijn en komt de fout niet naar boven.

• biancadegreef1

ik heb mijn auto laatst weer gebracht naar de garage van wege het lampje.

maar ze konden het niet vinden,

ik heb maar besloten er gewoon mee door te rijden want rijden doet ie goed.

hoop dat ie het gaat overleven,