koelproblemen

• Ferry

Ben in het bezit van een fiat punto 2001 1200 motor

heb proplemen met de koeling motor word niet warm maar er komt steeds lucht in het koeling div keren onlucht maar komt steeds terug ook word het water door de dop heen geperst iemand een idee wat het kan zijn (koppakking of waterpomp ook word de kachel niet echt heet en temperatuur meter danst op en neer.

alvast dank voor de aandacht.

• thei

Is een vaag beeld wat je geeft,kan dus alles zijn wat je zelf al opnoemt op de thermostaat na.

Als de thermostaat open blijft wordt je motor niet warm,maar mag er geen lucht in het systeem komen,ook mag de druk niet door de dop weg lopen,ik denk dat idd je koppakking eruit ligt.

In de garage is dit dmv de koelvloeistof te testen vast te stellen.

• Ferry

Bedankt the voor je antwoord ook ik vindt het vaag maar ik ik word aan het weivelen gebracht door de lucht die in de koeling komt. Deze hoopt zich achter de termostaat op en deze word niet warm genoeg om te openen en natuurlijk de water pomp is geen echte waterpomp maar meer een sirculatie pompje maar nog maals dank zal een test laten doen in de garage.

en dan zie ik wel of de auto het nog waard is om te repareren.

• thei

Als het een 8 klepper 1200 is(60 PK) dan is het een simpel blokje waarvan je best zelf de koppakking van kunt vervangen,komt dan wel een thermostaat bij en meteen de distibuietie riem met spanrol en looprol,evt de pomp en dan de koelvloeistof nog,wel de kopp laten vlakken en afperssen,want er kan zomaar een scheur in zitten die je met het blote oog niet ziet.

Als je het zelf doet reken dan op een max 300 euro aan onderdelen,laten doen door een bevriende garagaehouder zul je 250 euro meer kwijt zijn.

Voor 500 euro koop je geen goede auto van 2001 voor……..en na de revisie is alles weer goed en kun je de auto weer vertrouwen.