Fiat punto - Geen verwarming, alleen koude lucht

• Ellen

Ik heb nu anderhalve week een fiat punto, 2e hands aangekocht , en na 1 dag al terug naar de garage.

De wagen stotterde. De onsteking is dus vervangen ondertussen, het stotteren is opgelost.

Vrijdag ga ik de auto halen en zaterdag heb ik plots geen verwarming meer, enkel koude lucht ( wat wel een probleem is als het buiten -6 is )

Weet er iemand wat er mis kan zijn?

• thei

Verwarmingsradiator verstopt,of de kraan van de radiator gaat niet open,of de thermostaat blijft open staan,of de koelvloeistofpomp kapot.

Tot hoever loopt de temperatuurmeter op,of heb je een S uitvoering met een rood lampje wat gaat braden als de temperatuur te hoog oploopt?

• ellen

de meter staat max in de helft

• thei

en voor de verwarming er mee stopte?meest voor de hand liggende is een thermostaat die open blijft staan en die zit op het motorblok aan het einde van de bovenste dikke slang welke van de radiator af komt,kost ongeveer 30 euro.

wat ook nog zou kunnen is dat er lucht in het koelsysteem zit,de ontluchting zit in de slang achter het motorblok tegen het schutbord aan,maar dan moet je wel weten hoe de boel te ontluchten.

je zou ook bij een garage lang kunnen gaan,hun hebben de oorzaak snel achterhaald

• Ellen

ik heb hem vanavond binnen gedaan. Radiatortje achter dashboard is kapot. totale kost : 400 euro ( 150 euro voor het onderdeel , de rest werkuren )

mijn heel dashboard moet er dan natuurlijk wel uit gehaald worden

• thei

Valt het niet onder de garantie als je hem bij een garage gekocht hebt?

• Ellen

normaal wel, maar we moeten het wel eerst betalen. Verkoper is 3 weken op vakantie

• thei

hoop ik dat ie nog geld over heeft na zijn vakantie (:D maar dan valt het gelukkig nog mee

• Ellen

thei Schreef:

——————————————————-

> hoop ik dat ie nog geld over heeft na zijn

> vakantie (:D maar dan valt het gelukkig nog mee

Dus even een update. Net 1 week geleden de auto terug gekregen ( verkoper betaald niet terug :o ) De verwarming deed het goed. Met de nadruk op DEED.

Vandaag weer geen verwarming meer in de wagen. Opnieuw naar de Fiat garage. Nu is de koppakking ( joint du colasse ) stuk !!!!!!!!! Heeft er iemand een idee hoeveel dat grapje weer kan kosten?

Ondertussen heb ik op 42 dagen tijd 6 dagen zelf met de wagen kunnen rijden ( de rest stond hij in de garage voor ondertussen al 3 verschillende problemen )

• thei

Denk dat de koppakking al eerder stuk is geweest en de hoge druk in het koelstysteem ook de kachelradiator heeft opgeblazen.

Koppakking vervangen incl de kop afpersen en vlakken…..reken op een 500 euro