Advies!!! aanschaf punto ELX, 2001, 650000 !!!

• lieke

Beste mensen,

Een maand geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar een auto.

Helaas nog niet veel rijervaring, laat staan auto-ervaring. Vandaar dat ik hier een bericht plaats.

Mijn oog is gevallen op:

http://www.autosturm.nl/index.php?option=com_dealersystem&act=occasion&task=details&cid=613&Itemid=129

Gister heb ik een eerste proefrit gemaakt. Ik reed er zo in weg, voelde me wel lekker thuis in dat autotje en overweeg tot kopen.

Maargoed, toch even wat rondvragen/ informeren en dergelijke (dinsdag ga ik met een vriend van mij die verstand heeft van auto's nog een keer naar de dealer, zodat hij ook even naar de technische kant kan kijken).

Ik sta voor de volgende mogelijkheid:

- aanschaf met 6 maanden garantie, nieuwe APK, en onderhoudsbeurt voor 4450euro

- aanschaf met inspectiebeurt en nieuwe APK voor 3750 euro

Best een aardig verschil dus.

Nu heeft de auto ruim 65000 gereden, en zouden binnen de onderhoudsbeurt alle banden vernieuwd worden.

Mijn vraag:

- weten iemand van jullie de kosten van het vervangen van de banden van een punto?

- welke andere onderhoudskosten zou ik eventueel kunnen verwachten rondom deze km-stand? (als daar een schatting van te geven is)

- 700 euro is een aardig verschil…zouden jullie kopen zonder garantie overwegen?

Alvast bedankt voor reacties!

• thei

Voor 700 euro kun je veel versleuten aan de auto,daarbij is er nog zoiets als een consumentenrecht dat je mag verwachten dat motor en versnellingsbak meer dan een 70000km mee gaan,dus mochten die binnen 6 maanden en zonder garantie kapot gaan heb je nog altijd wel een juridische poot om op te staan.

Dan die prijs,zonder inruil kun je best nog een leuke korting bedingen en afleveringskosten ook niet betalen,een auto die verkocht wordt hoort gewoon in oede te zijn.

4 banden van een A-merk voor de Punto reken op een 250 euro

• lieke van 't Klooster

Dankjewel voor je reactie!

Ik vind 700 euro ook wel echt veel, en overweeg meer en meer om het zonder de garantie te doen.

Nog meer afdingen dan 3750?

• thei

Binnen die 3750 zit wel een nieuwe APK en alles wat vervangen moet worden is voor rekening van de verkoper,als dit bedrijf zelf keurend is,is het verstandig om toch zelf een APK te laten doen en evt meteen bij de RDW zelf om evt rotzooien te voorkomen.

Zonder inruil,ook op een 2e hands kun je er vaak zo'n 5-10% afkrijgen,dus zeg maar 3750- 375 is het max haalbare.

Zelf heb ik het idee als de auto technies en opties in orde is dat 3500 zonder garantie en inruil met een nieuwe APK een goede prijs is.die inspectiebeurt doet je kennis al als die meegaat om de auto te beoordelen.

Als je het kenteken van de auto hebt kun je op www.autodna.nl een gratis waarde bepaling van de auto laten uitvoeren,even een account aanmaken,daarna de gegevens van de auto invoeren en binnen een minuut weet je wat de auto waard is.

Als je toevallig in zuidlimburg woont wil ik best wel met je meegaan(tu)

• lieke

Dankjewel voor je reactie…

Helaas ik woon in een ander zuidelijk uiterste van nederland ;-) Maar dankjewel voor je aanbod!

Wel spannend hoor, maar heb er ook wel weer zin in!

Straks met die vriend die kant op en dan laat ik nog wel even weten nog!

• lieke van 't Klooster

Vanaf morgen ben rijd ik in een Punto!

Uiteindelijk zonder garantie gekocht, voor 3800 met 4 nieuwe banden!

• thei

Op de 1e plaats welkom bij de Fiat club en een hoop veilige en leuke km met je Punto. >:D<

En een verse APK neem ik aan.

Dan heb je het goed gedaan,de goedlkoopste ELX van 2001 op Marktplaats staat voor 3250 euro, wel met 130000km op de teller.

Houdt wel het onderhoudsschema goed bij en vooral het distributieriem vervangen schema,bij mijn eigen Fiats worden die 20.000 km eerder dan het schema aangeeft vervangen incl loop en spanroldus in mijn geval bij 100000km ipv 120000km.de kosten van een gebroken of afgelopen distributieriem is velen malen meer dan 20000km langer doorrijden bij elke wissel.

Kijk eens rond op google,er is dacht ik ook een Fiat Punto club,daar kun je straks ook met al je vragen of adviezen terecht.