Beste mensen,
Een maand geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar een auto.
Helaas nog niet veel rijervaring, laat staan auto-ervaring. Vandaar dat ik hier een bericht plaats.
Mijn oog is gevallen op:
http://www.autosturm.nl/index.php?option=com_dealersystem&act=occasion&task=details&cid=613&Itemid=129
Gister heb ik een eerste proefrit gemaakt. Ik reed er zo in weg, voelde me wel lekker thuis in dat autotje en overweeg tot kopen.
Maargoed, toch even wat rondvragen/ informeren en dergelijke (dinsdag ga ik met een vriend van mij die verstand heeft van auto's nog een keer naar de dealer, zodat hij ook even naar de technische kant kan kijken).
Ik sta voor de volgende mogelijkheid:
- aanschaf met 6 maanden garantie, nieuwe APK, en onderhoudsbeurt voor 4450euro
- aanschaf met inspectiebeurt en nieuwe APK voor 3750 euro
Best een aardig verschil dus.
Nu heeft de auto ruim 65000 gereden, en zouden binnen de onderhoudsbeurt alle banden vernieuwd worden.
Mijn vraag:
- weten iemand van jullie de kosten van het vervangen van de banden van een punto?
- welke andere onderhoudskosten zou ik eventueel kunnen verwachten rondom deze km-stand? (als daar een schatting van te geven is)
- 700 euro is een aardig verschil…zouden jullie kopen zonder garantie overwegen?
Alvast bedankt voor reacties!