lekkage bij rechtervoorstoel Fiat seicento.

• René van Veen

Hallo,

Wij hebben een FIAT seicento van juli 2001. Na de laatste regenbui blijkt dat bij de rechtervoorstoel het water onder de mat staat. Voor zover wij kunnen nagaan komt het niet van het dak of zo. De stoel is nl. nog droog. Dus moet het water van onderen??komen.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En wat is er aan te doen?

vr.gr.

Gerda en René

• F.S.

Kijk om te beginnen eens of de waterafvoer van het voorraam nog vrij is, er zit naast / tussen de ruitenwisserarmen een rooster waar het water in weg hoort te lopen. Als er onder dat rooster vuil ophoopt zoals bladeren (vooral in dit seizoen) kan het water niet meer of niet voldoende weglopen en kan het de auto in gaan lekken. Kijk eens onder de motorkap of je een kunstof bak ziet zitten ter hoogte van dat regenwaterrooster en of je die bak open weet te krijgen, dan kun je de afvoer goed schoonmaken.

• Elles

Ik heb precies dezelfde klacht! Ook bij mij staat na een flinke regenbui de mat onderwater bij de passagiersstoel.

Ik hoop dat de tip werkt die F.S. geeft. Ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.

Gerda en Rene, is bij jullie het probleem verhopen nadat de kunststof bak geleegd is?

Ben benieuwd!

Vr. gr.

Elles

• SvdA

Heb sinds enige dagen ook dezelfde klacht. Bij mij is ook een voorraam vernieuwd. Misschien is daardoor bij mij de lekkage ontstaan.

Ik ga ook nog wel even naar deze tip kijken.