Vragen Fiat Cinquecento S900 bouwjaar 97

• Fiatfreakkie

Hoi ik heb een paar vragen, hopelijk kan iemand mij helpen:

Bij mij brandt ineens een rood lampje , een batterij tekentje tekent, hij gloeit lichtjes op?

Wanneer ik op de snelweg rijdt dan brand het lichtjes rood, rijd ik onder de 50km per uur gloeit ie rood

De auto start makkelijk en rijdt gewoon goed? Mijn garagehouder zegt dat alle fiatjes dit op n gegeven moment hebben maar dat ik er wel makkelijk mee kan blijven rijden, toch baart het me zorgen.

Mijn bougies zijn gister vervangen want dat zag de garagehouder, mijn koelvloeistof is bijgevuld en olie.

Vandaag brand ineens mijn koelvloeistoflampje, ik doe de verwarming even aan en weg was het rode lampje koelvloeistoflampje. Het koelvloeilampje kwam niet meer terug. Moet ik me ergens zorgen om maken?

Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven

• thei

Lampje temperatuur koelvloiestof : Kan zijn dar er nog lucht in heeft gezeten en na het openen van de verwarming deze luchtbel weg is….wel in de gaten houden.

Dan je laadspanningslampje……..op den duur gaat je dynamo de geest geven hij zal nu nog wel genoeg laden maar zeker minder dan 14.4 volt…..wordt dus tijd voor een dynamo revisie.

• Fiatfreakkie

HOi bedankt voor je reaktie,

Revisie, wordt dan de oude onderdelen vervangen voor nieuwe?

Mocht ik het doen via de garage is dat duur , wat kost zoiets ongeveer?

Hoelang ben ik hem ongeveer kwijt bij de garage?

Ik hoor het wel , alvast bedankt

• thei

waarschijnlijk zullen de koolborstels vann de dynamo ver versleten zijn en daarbij één van de drie diodes die het controle lampje aansturen ook……een spanningsregelaar met koolborstels kost in de automaterialen zaken rond de 30 euro,maar dan moet je wel de sleepringen kunnen afdraaien omdat die ook ingelopen zijn.

mocht een diode stuk zijn dan moet er ook een nieuwe diodebrug in,tel daarbij 2 lagers,dan zit je toch al gauw over de honder euro te hikken.

andere mogelijkheid is op de sloop een dynamo op de kop tikken die weinig gelopen heeft,kost tussen 25 en 50 euro……inbouwen kun je zelf doen,stelt echt niets voor bij een chinq

bij een garage weet ik de prijs niet,maar ga dan naar een bedrijf wat gespesialiseert is in autoelectro….denk dat je met inbouwen voor een gereviseerde tussen 100 en 150 euro kwijt bent en kun je meestal op wachten.

Je zou bij je temperatuurvoeler een draad kunnen bijtrekken naar een zoemer die dan samen met het rode lampje een geluidsignaal geeft dat de temperatuur te hoog is.

• ouwehand

motor loopt stationair slecht.Resuneert heel erg.