niet starten punto ?

• papa50

Hallo, mijn punto 1.1 bj 96 start niet ,wel de startmotor ,ik heb een vermoeden met de startonderbreking is ,omdat hij met de rode als de blauwe sleutel het een seconde aanslaat ,en dan niets meer wel de start motor .kan je de startonderbreking voor tijdelijk uitzetten ,en hoe en wat moet je doen .ik heb hem draaiend neergezet en na 10 minuten wil ik weg en slaat niet aan . Heeft iemand tips en raad . grt papa50

• thei

Op de eerste plaats moet je de rode sleutel goed opbergen en nooit je auto mee starten,daarmee kun je een probleem creeren wat je nu hebt,die rode sleutel is om het mmm te veranderen en de boordcomputer in te komen door de dealer.

Maak de accuklemmen los en laat hem zo een nacht staan en probeer daarna met de blauwe sleutel de auto te starten.

Starten wil altijd zeggen sleuitel op contact en dan WACHTEN tot het gele sleutelcodelampje en het rode injectie lampje uit is en daarna pas de sleutel verder omdraaien zodat de motor loopt.

Start hij niet dan zul je mbh van je instructieboekje en je sleutelcode kaart een noodsart moeten maken en naar een garage bedrijd rijden die de computer kan uitlezen en ressetten anders zul je elke keer dat je start deze noodstart moeten uitvoeren.

Zou er iets mis zijn met met de computer en men moet deze dan opsturen naar Fiat Ned,reken dan op een bedrag rond de 300 euro.

• papa50

haj thei ,bedankt voor de reactie ik heb inderdaad met de rode sleutel gestart ,dat was dus fout …. en dat is het probleem !!! ,maar ik heb de auto al naar de garage gesleept en de beide sleutels afgegeven en het werdt uitgelezen zij de fiat garage , ik wacht heelaasss wel af . en als ik wat weet laat ik het horen . nogmaals bedankt voor de tip .grt papa50

• thei

Nou niet zozeer het starten met die rode sleutel maar wel als hij op contact staat het gaspendaal indrukken…..tja gebeurt zonder dat je het in de gaten hebt,maar het heeft wel nare gevolgen.

• thagerbil

Ik heb exact het zelfde probleem als wat hier beschreven is, ik ging boodschappen doen, rij weg, iets vergeten, terug naar huis, motor uit, 1 minuut later wil hij niets meer doen.

Wat was het probleem bij jou?