Hey!
Er wordt gezegt dat een Fiat snel roestplekken krijgt! Klopt dit?
Hoe is dat bij een Fiat Punto?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dat zijn fabeltjes uit een ver verleden.
Fiat is met het op de markt brengen van de Tipo eind 1987 de auto's gaan galvaniseren op de Uno en Panda na,die Uno is vanaf 1991 of 1992 ook gegalvaniseert,dus roesten kunnen ze niet.
Enige plaatsen waar dat kan gebeuren zijn de krikpunten,die ik elke keer na een krikbeurt weer inspuit met tectyl,verder is het net als bij ieder ander merk toch altijd van tijd tot tijd de auto nalopen op beschadigingen en die bijwerken zodat roest geen kans krijgt.
En voor een Punto geldt dat ook,roest dus ook niet,zelfs de eerste van eind 1993 niet.
Helaas,
Het is toch meer dan een fabel.
Ik zit midden in een conflict met FIAT over roest aan mijn Grande Punto. Tijdens het wassen zag ik roest aan de binnenkant van de achterklep (blijken meer GP's te hebben). Op dat moment was de auto 3 jaar en 4 dagen oud. Dus vier dagen buiten de garantie. Ik ging er vanuit dat dit gewoon onder garantie valt (roest van binnenuit), maar FIAT vind dat ik 4 dagen te laat ben en laat mij opdraaien voor de kosten (300 euro). Het bedrag is het probleem niet, de houding van FIAT wel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?