Dringende vraag

• Guido

Hallo,

Heb een dringende vraag.

Sinds vanmorgen loopt mijn punto 1200i van 2001 warm.

Als ik hem warm laat lopen smorgens en de verwarming wilt aanspringen wordt de verwarming warm , maar na 1 minuut duwd die de koelvloeistof via de dop naar buiten.

Als ik voor de auto sta is de rechter slang v.d radiateur leeg en is de linker de dikkere wel vol, is net of die het water niet circuleert ??

Weet iemand wat dat zijn kan, heb me laten vertellen dat het niet de koppakking kan zijn omdat de verwarming wel warm wordt, andere zeggen weer je hebt een sensor kapot, alleen de vraag welke en waar zit die.

Hoop op snel antwoord

Guido

• Thei

Heeft niets met een kapotte sensor te maken,eerder met een (kapotte)thermostaat die dicht blijft,is een bekend euvel bij Fiat.

Als je koelvloeistof bijvult en er komen gas/luchtbellen uit dat reservoir zal ws toch je koppaking kapot zijn,ruik eens of er geen olielucht bijzit.

Kijk ook eens of je oliepeil niet stijgt,door wegelopen koelvloeistof.

Trouwens warm laten lopen is het slechtste wat je kunt bedenken voor een automotor,gewoon meteen rustig wegrijden en licht belasten en zodra het blok goed warm is,na een km of 20 mag je pas gaan gassen.

• Guido

Hoi

Bedankt voor je bericht

Waar vind ik de thermostaat ergens ??

Kan het de waterpomp niet zijn

BvDGuido schreef:

>

> Hallo,

>

> Heb een dringende vraag.

>

> Sinds vanmorgen loopt mijn punto 1200i van 2001 warm.

> Als ik hem warm laat lopen smorgens en de verwarming wilt

> aanspringen wordt de verwarming warm , maar na 1 minuut duwd

> die de koelvloeistof via de dop naar buiten.

> Als ik voor de auto sta is de rechter slang v.d radiateur

> leeg en is de linker de dikkere wel vol, is net of die het

> water niet circuleert ??

>

> Weet iemand wat dat zijn kan, heb me laten vertellen dat het

> niet de koppakking kan zijn omdat de verwarming wel warm

> wordt, andere zeggen weer je hebt een sensor kapot, alleen de

> vraag welke en waar zit die.

>

> Hoop op snel antwoord

>

> Guido

• Thei

De thermostaat zit meestal op het blok waar de dikke slang die van de radiateur komt aangeloten is.

Omdat je verwarming wel warm wordt,pompt je pomp wel rond,dus zal die ook in orde zijn en de thermostaat is ook nog eens het goedkoopste van die twee.

• Guido

Hoi

OK, we hebben al gekeken, maar op de slang zelf zit niks, en op het blok zie ik ook niks zitten

Heeft misschien iemand een foto of zo

• Thei

Die slang zit op een flens en die flens is je thermostaathuis,zal bij de automaterialen handel een 30 euro kosten exl de nieuwe koelvloeistof.

Die thermostaat heb je toch nodig,als je die alvast haalt herken je hem ook op je blok,zal met 2 of 3 boutjes M6 vastzitten,een nieuwe pakking zit ook bij je nieuwe thermostaat.

• Guido

Hoi

Bedankt voor je bericht

Ben misschien lastig maar heb je foto of een link , vind hem niet namelijk

Alvast bedankt

Guido

• Thei

Nee foto heb ik niet.

Volg de bovenste dikke slang vanaf je radiateur,waar deze op het blok bevestigd is zit je thermostaat in,dit is een flens en tevens je thermostaathuis,kan niet missen hoor.

Het enige wat je in gemonteerde toestand kan zien is een flens van een mm of 8 dik bevestigd met 2 of 3 boutjes.