Hoi Kirsie,
Het verwijderen van je oude autoradio is inderdaad zo gebeurd. Een waarschuwing voor het aansluiten van een iPOD is wel op zijn plaats.
Zelf heb een speciale adapter uitgeprobeerd. Die sluit je tussen je iPOD en je huidige autoradio aan. Die adaptor laat de atoradio geloven dat de iPOD een cd wisselaar is. Werkte wel maar iedere keer als ik een nummer wisselde gaf dat een hoop gekraak door de luidsprekers. Niet echt fijn. De man van de zaak gaf ruiterlijk toe dat hij het ook erg slecht vond.
Deze man wist mij ook te vertellen dat een iPOD aansluiten op usb ingang ook lang niet altijd probleemloos verliep. Hij raade me aan een autoradio te kopen waarin de aansluiting en bediening van de iPOD is geintegreerd. De JVC die hij kon leveren (169 euro!) bleek op internet te koop voor 120 euro (inc. bezorging). Hij bouwt hem volgende week in (samen met een Parrot voor het handsfree bellen). Ik heb er ook een inbouwframe bij besteld (dat is een plastic kapje dat om het frotje van de nieuwe radio valt zodat het dashbord weer één geheel is).
Ik heb bij webwinkel www.aagpro.nl een JVC KD PDR41 gekocht (probleemloze bestelling en snelle service).
Bij autoshop bij mij in de straat de bijbehorende iPOD kabel (wordt niet standaard bij de radio geleverd) en het inbouwframe.