aanjager fiat punto

• van den bosch

Sinds twee weken heb ik een probleem met de aanjager van een fiat punto. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, de ventilator doorgemeten en de weerstand vervangen en nu doet hij nog steeds niets!!! HELP!!!!!

Voordat ik de weerstand verving kwam er tijdens het autorijden wél warme lucht binnen, na het plaatsen van de weerstand krijg ik op geen enkele manier warme lucht binnen. Ook niet tijdens het rijden. Ik heb de hendel voor de binnen en buiten luchtcirculatie ook al geprobeerd, maar niets hielp.

Mijn vriendin rijd elke ochtend naar haar werk met beslagen ramen en een ijskoude auto.

Wie kan mij tips geven?

Groetjes

• Thei

schakelaar ook doorgemeten?

• Thei

massa van de ventilatormotor wel in orde?

• Arno

Is het probleem inmiddels verholpen? Ik heb zelf namelijk precies hetzelfde probleem bij een Punto uit 2004 (Emotion-uitvoering). De auto heeft climatecontrol dus geen handmatige aanjager-knop. Het gekke is dat hij het soms wel doet (als hij het eenmaal doet blijft hij het de hele rit doen) en soms niet. Ook hier de zekering gewoon in orde.

• thei

Had hetzelfde probleem met mijn Marea,bleek een printplaat(Fiat noemt het de airo computer) kapot te zijn,deze vervangen van een sloper en alles doet het weer.