koppeling/bezine filter

• frank

hoi ik heb een punto van 2000, van af de eerst jaar als ik weg rij in de eerste versneling schut de auto net of als de koppelings plaaten zijn verbrand. de fiat dealer wis niet wat het was en hij doet het nog steeds maar niet altijd, 30 keer niet dan 3 keer wel . heb iemand anders dit ook ?? of kan iemand mij vertellen wat het probleem is.en wie weet waar de benzine filter zit op de punto ???

• koen

vaag probleem met je koppeling zal wel uitlopen op vervangen

de brandstoffilter zit in de tank en hoeft normaal niet vervangen te worden voor zover ik weet.

• frank

ok, mijn dank voor de info over de benzine filter, maar de probleem met de koppeling was van af de eerste dag toen wij hem nieuw had, er zit nu 140,000 op de teller en hij doet het nog steeds en de dealer weet steeds niet wat de probleem is en over vervangen heb ze het niet gehad, toen de auto 10,000 km had gelopen moest de versnelings bak uit elkaar en nieuwe sycro ringen erin gezet een toen had ze ook de druk groep en plate vervangen dus dat is niet het probleem het moet iets anders zijn ?? maar wat!!!!!

• koen

dat is een goeie vraag, het is in elk geval geen typisch punto probleem vooral dat ie het 30 keer goed doet en dan 3 keer slecht kan ik niet rijmen, je zou denken olie lekage oid maar vanaf nieuw toch ook niet of een inwendige lekage op een van de koppelingcilinders??? welke motor heb je ?

• frank

en 12 8v (60pk) het is een groot raadsel

• frank

ik was het zat die koppeling en de bak was ook aan het opspelen dus ik heb hem verkocht en een grande punto van 2006 gekocht zalig die bak, schakelt heerlijk , en de hele auto rijd geweldig.