stuurberkrachting

• frank

hallo, ik heb een punto bwj 2000, vandaag begaaf het Stuurbekrachtiging, er zit 130,000km op de teller cost 509 euro bij de dealer om te vernieuwen, heb iemand anders dit problem gehad ?? volgens de dealer komt dit bijna nooit voor, heb ik weer pech

groetjes frank corten

• Barend

Hier op aansluitend moet de vloeistof in de stuurbekrachtiging wel eens worden ververst

Barend

• frank

sorry barend maar van een punto vanaf bwj 2000 is de stuurbekrachting met een electro motor………

• Barend

Dank je Frank voor je antwoord maar ik zit met een Typo uit 1997

Is het daar op nog wel van toe passing

Barend

• Thei

Tipo van 1997? dan heeft die toch minimaal een jaar bij de dealer gestaan voor deze de weg op kwam of is geimporteerd uit bv Turkije.

Maar goed een Tipo heeft een oliebekrachtigde stuurbekrachtiging.

Frank meet de bedrading door van je elektrische bekrachtiging,ook kunnen de koolborstels vann de aandrijfmotor versleten zijn,dan ben je voor een paar euro klaar.

• frank

ja mooi thei maar de motor was doorgebrand dus een nieuwe kost 500 euro kon wel een halen bij de sloop maar hoe lang doet hij het nog ?? dus geen risico en een nieuwe ,

• Thei

Frank alleen de electromotor vervangen is niet voldoende,die verbrandt alleen door een overbelasting en als je die overbelasting niet vindt,verbrandt die nieuwe motor ook weer.