Problemen met Doblo

  • Nicolaas

    Ik heb een Doblo uit 2004. De meningen over het model lopen uiteen, maar ik vind het op zich een fijne praktische auto. Alleen is er om de haverklap iets mee. Het ding heeft nog geen eens 60000 km. gelopen maar ik heb er al veel kosten aan gehad. Uitlaat kapot, deurvergrendeling kapot, voorbanden versleten na 16.000 km., storingen in het motormanagement waarna bougies (kan ff niet op het juiste woord) vervangen moesten worden en dan zal ik vast nog wel wat dingen vergeten zijn.

    Nu loopt er fors koelvloeistof weg. Waarschijnlijk is de radiator lek.

    Het bedrijf waar ik de Doblo gekocht heb mag wat mij betreft XXXXX nou ja laat maar. Service is in ieder geval nihil, reparaties zijn waanzinnig duur, afspraken worden niet nagekomen en ik heb sterk het gevoel dat je als klant heel erg belazerd wordt. Natuurlijk ligt alles aan de klant zelf. Bandenslijtage ligt aan mijn rijstijl en de rest valt net buiten de garantie……

    Zijn er meer mensen die ervaren dat de Doblo nogal wat probleempjes heeft? Is een lekkende radiator na 3 jaar normaal? En is er in Zuid Holland, zo rondom Leiden Den Haag Rotterdam een bedrijf die wel goede service aan een Doblo kan verlenen. Dat mag best wat kosten maar ik moet niet het gevoel krijgen bestolen te worden.

  • 3210

    Kijk eens bij garage Den Haan in Strijen

  • J.J.

    heb zelf ook een doblo van 2002, en heb ook al zeker een aantal dingen moeten vervangen alleen al na een jaar. de koppakking, en nog steeds word er een storing aan gegeven, bobine hadden ze bij de dealer zomaar vervangen ze DACHTEN dat het daar aan lag. iedergeval dat grapje kosten me meer dan 700 euro vorig jaar december.nu zijn de remschijven en de blokken aan vervanging toe de verwarming heeft het begeven en ga zo maar door heb die auto 2 jaar of zo.

    dus de doblo is niet zo een degelijk wagentje als ik dacht, zeker niet tweedehands zo te spreken.

  • ad

    heb doblo van 2008 met al veel problemen die ze zelfs onder garantie niet willen repareren

  • thei

    Kwestie van een advocaat inschakelen,als je lid bent van een vakbond regelen die ook alles voor je,via hun juridische afdeleng,maar niet wachten tot je garantie afgelopen is want dan kom je er bekaat vanaf met hooguit een coulance regeling.

  • Wijnand kruijt

    Mijn fiat doblo 1.3 multijet van 2006 wil wel starten .maar daarna valt de motor stil .Als ik de luchtverdeel stekker er af haalt blijft hij wel lopen . Wie kan mij helpen

  • thei

    Dan is je luchtmassameter(LMM) naar de hemel

    Deze kun je ook controleren met een ohm-meter,de weerstand zal ws te laag zijn,te hoog lijkt me niet want dat is eigenlijk hetzelfde als de stekker los halen wat je al gedaan hebt.