Ik heb een punto 1.2 van 2001. Als ik op de autosnelweg rij en ik kom in de file te staan na bijv. een uur op de snelweg gereden te hebben, dan loopt mijn temperatuurmeter op tot in de top. Als ik dan even stil sta en de motor uitdoe dan zakt die ong. 1 streepje per 5 min. Kan ik nu zeg maar met een redelijke vaart zo'n 500 meter rijden dan zakt die weer tot de helft. NB de temperatuur meter loopt altijd al vrij snel op tot de helft maar ging niet hoger. Zolang ik maar niet te lang stil sta met draaiende moter loopt de temperatuur niet op. Bij korte ritten in de stad heb ik hier geen last van al rij ik de hele dag overal heen. Nu zeiden ze dat t ook een kappotte thermostaat kon zijn maar dat kon ik horen als de ventilator niet zou draaien dan was de thermostaat kapot. De ventilator draait dus wel gewoon en dan nog stijgt de temp. Als er water/rook bij de uitlaat was dan kon het ook de koppakking zijn of wanneer er olie in het waterreservoir van de radiator zat. Maar beide is niet het geval. Kent iemand dit probleem? En weet iemand een raparatie handleiding te vinden op internet?