kappotte thermostaat of koppakking punto 1.2

• Andre

Ik heb een punto 1.2 van 2001. Als ik op de autosnelweg rij en ik kom in de file te staan na bijv. een uur op de snelweg gereden te hebben, dan loopt mijn temperatuurmeter op tot in de top. Als ik dan even stil sta en de motor uitdoe dan zakt die ong. 1 streepje per 5 min. Kan ik nu zeg maar met een redelijke vaart zo'n 500 meter rijden dan zakt die weer tot de helft. NB de temperatuur meter loopt altijd al vrij snel op tot de helft maar ging niet hoger. Zolang ik maar niet te lang stil sta met draaiende moter loopt de temperatuur niet op. Bij korte ritten in de stad heb ik hier geen last van al rij ik de hele dag overal heen. Nu zeiden ze dat t ook een kappotte thermostaat kon zijn maar dat kon ik horen als de ventilator niet zou draaien dan was de thermostaat kapot. De ventilator draait dus wel gewoon en dan nog stijgt de temp. Als er water/rook bij de uitlaat was dan kon het ook de koppakking zijn of wanneer er olie in het waterreservoir van de radiator zat. Maar beide is niet het geval. Kent iemand dit probleem? En weet iemand een raparatie handleiding te vinden op internet?

• thei

Je hebt 2 thermostaten,1 om de ventilator aan te sturen als de koelvloeistof in de radiateur te warm wordt en die werkt prima,zoals ik uit jou verhaal kan halen.

De 2e thermostaat zit op het motorblok,als deze niet ver genoeg opent kan de temperatuurmeter verder oplopen dan je normaal gewent bent,deze zit meestal in het huis waar de bovenste dikke radiateurslang op het blok uitkomt.

Kan zijn dat je het huis compleet moet vervangen,als dat niet zo is,dan zou ik eerst de thermostaat verwijderen om te kijken of de meter nog te ver oploopt en zo nee,dan pas een nieuwe met huis plaatsen.

Dan kan ook de sensor of meter nog defect zijn,hiervoor moet je toch echt naar een een bedrijf die deze door kan meten en ook de juiste elektrische waardes weet.

Als de motor op temperatuur is,moet je de dikke slang tussen radiateur en motorblok kunnen induwen,als deze hard blijft aanvoelen is je koppakking defect,hoeft niet altijd blauwe rook voor uit de uitlaat te komen.

En erg belangrik is dat het koelsysteem goed ontlucht is.

• Sabrina

ik heb de thermostaat huis bij het blok dat heb ik eraf gehaalt. maar normaal komt daar koelvloeistof uit maar nu komt er niets uit?? klopt dit? volgens mijn weten klopt dit niet.

kan iemand mij helpen??

• Sabrina

ik heb de thermostaat huis bij het blok dat heb ik eraf gehaalt. maar normaal komt daar koelvloeistof uit maar nu komt er niets uit?? klopt dit? volgens mijn weten klopt dit niet.

kan iemand mij helpen??

• frank

normaal komt daar koelvloeistof eruit ?? waarom heb jij hem eruit gehaled was he kapot?? gewoon en nieuwe plaatsen en vol doen met nieuwe koelvloeistof wel goed ontluchten

• Renmoor

Ik rijd ook reeds 4 jaar een Punto

Puni is slaan in het Esoeranto en dat doet mijn Punto mij

Nu is de koppakking kapot

Ik beleef sedert de aankoop weinig plezier aan de Punto

F I A T zegt men vaker hier betekent

Fheler

In

Alle

Teile

• thei

Elke auto geeft de geest als er achterstallig onderhoud is…zelfs een Fiat

Ennuh koppakking stuk dan heb je hem toch echt niet warm genoeg op zijn staart getrapt.