Doorgerotte carterpan

• Lex E39 523i

Hallo ik heb een FIAT Palio Weekend 1.2 uit 2000.

Ik zag wat olie onder de auto liggen en ik ben gelijk wezen kijken waar het vandaan kwam. Tot mijn grote verbazing zag ik dat de carterpan is doorgerot, waardoor hij drupsgewijs olie lekt. Ben gelijk even verder wezen kijken en zag dat ook de brandstoftank al flink aan het roesten was. Is dit normaal bij deze modellen van 7 jaar oud ? Kan ik misschien nog meer verwachten ?

Groeten Lex

• Lex E39 523i

Lekker veel reactie hier !! ?

• Thei

Als niemand dat probleem gehad heeft,krijg je geen reacties!

Maar kan je geruststellen de mijne (1.6) met 225000km heeft op het slecht kunnen vullen van de benzenetenk na,nergens last van.

Krijgt wel elke 20000km zijn beurtje.

• Lex E39 523i

Ik heb de carterpan ondertussen al vervangen, maar tijdens mij zoektocht naar een andere heb ik vernomen dat dit een echte FIAT kwaaltje is. Bij de dealer vroegen ze er 200 euro voor dus ben ik wezen kijken naar een van een sloper. Ik heb toen meerdere sloperijen opgebeld en ze hadden geen van allen meer een carterpan, omdat dit een vrij gewild onderdeel is. Ik heb later via internet een imitatie kunnen bestellen voor 30 euro. De dealer heeft aan mij bevestigt dat de brandstoftank en de carterpan inderdaad vrij snel doorroesten. Het probleem met het niet volledig vol krijgen van de tank heb ik ook. Het probleem doet zich vooral voor bij BP tankstations, de ene keer krijg ik hem wel helemaal vol, de andere keer niet. De auto is van mijn vriendin, heb zelf een BMW. Ik ben gewoon erg teleurgesteld dat deze problemen bij een auto uit eind 2000 nog voorkomt.

Groeten Lex

• Thei

Tank krijg ik bij een paar tankstations vol en dan daar waar de de auto scheef staat met de vulopening iets hoger.

Carterpan en benzine tank zit bij de mijne nog geen spatje roest op,maar komt wel elke 20000km voor een beurt bij de dealer.

Voor sloop onderdelen http://www.onderdelenzoeker.nl biunnen no time krijg je onderdelen aangeboden

• frank

als jij je tank vol wil, vul hem pas als hij heelmaal leeg is en hou de slang omhoog en naar rechts houden dan kom't hij wel vol, ik heb de zelfde probleen bij mij punto,