Brandstofmeter Tipo

• Gods-Devil

Weet iemand toevallig hoe het komt dat mijn brandstof meter van mijn Tipo DGT de ene keer half vol aangeef en dan op eens weer dat het lampje gaat branden dat hij weer leeg aangeef. terwijl tank nog vol blijk te zijn.

• Thei

Is meestal de massa aansluiting van het dashboard,deze schoonmaken.

Moet met een uurtje werk gepiept zijn

• Gods-Devil

OK THNX. zou het gaan proberen maar eerst ff kijken waar die massa ergens zit onder het dashboard.

• Thei

Dat zijn stekkeraansluitingen op de printplaat van de klokken in je dashbord

• Gods-Devil

Ja die heb ik al los gehad om ook gelijk de verlichting te vernieuwen maar het probleem is og steeds, Ik denk dat het met de vlotter in de tank te maken heb nu maar daar kom je niet zomaar bij denk ik.

Maar als nog bedank. Thei.

• Thei

De vloter kun je meten,kom je aan door onder de achterbank een luikje open te maken(als het er zit en net dat weet ik niet meer) daar zit dan de vlotterunit op de tank gemonteerd.(denk aan een nieuwe pakking als je de vlotter zou uitbouwen !!!!)

De stekkerverbinding kun je meten en de vlotter meet je tussen 2 contacten een weerstand,die als je iemand met de auto laat schommelen,zal varieren,dit is dan de vlotter die dan ook werkt.

De andere 2 contacten zit een schakelaar op,die het lampje op je dashbord laat branden als de tank bijna leeg is,maar is alleen te meten als je tank(bijna) leeg is.