Probleem Uno 45ie 1990

• Maurice

Hallo Allemaal,

Ik heb een groot probleem met mijn Fiat Uno;

Als ik s'morgen start (of koude start) doet ie het gewoon. Maar na een kilometer of

15 tot 20 begint ie kuren te krijgen. Hij loopt dan slecht (net of ie inhoudt) en slaat dan opeens (stationair, bv voor stoplicht) af. Dan is ie met geen mogelijkheid aan de

praat te krijgen en dan kun je minimaal 15 minuten wachten. Daarna start ie weer

en slaat bij de volgende stopactie weer af.

Ik heb de verdeler en de rotor reeds vervangen. Dus dat ie het niet. Kan dit misschien de bougies zijn? Of herkent iemand dit probleem?

Groeten en alvast bedankt,

Maurice

• Thei

Zou de condensator welke over de contactpunten staat kunnen zijn,mits deze auto nog contactpunten heeft.

• EJ

Hallo Maurice,

Ik heb precies het zelfde probleem met m'n Fiat Uno '87. Koude start geen probleem, maar als ie onderweg afslaat heb ik inderdaad een probleem…Ik zat in eerste instantie aan de benzinetoevoer te denken, maar ik ruik wel een benzinegeur na enkele tevergeefse startpogingen. Ook de “ecobox” schijnt weleens voor problemen te kunnen zorgen, maar dat geval blijft voor mij, ondanks bezit van een manual, niet meer dan een “black box”.

Elke hulp zou dus welkom zijn. Laat ook even weten of (en hoe) je het probleem hebt kunnen oplossen.

Alvast bedankt!

Groet,

EJMaurice schreef:

>

> Hallo Allemaal,

>

> Ik heb een groot probleem met mijn Fiat Uno;

>

> Als ik s'morgen start (of koude start) doet ie het gewoon.

> Maar na een kilometer of

> 15 tot 20 begint ie kuren te krijgen. Hij loopt dan slecht

> (net of ie inhoudt) en slaat dan opeens (stationair, bv voor

> stoplicht) af. Dan is ie met geen mogelijkheid aan de

> praat te krijgen en dan kun je minimaal 15 minuten wachten.

> Daarna start ie weer

> en slaat bij de volgende stopactie weer af.

>

> Ik heb de verdeler en de rotor reeds vervangen. Dus dat ie

> het niet. Kan dit misschien de bougies zijn? Of herkent

> iemand dit probleem?

>

> Groeten en alvast bedankt,

>

> Maurice

• melanie

mijn auto heeft precies dezelfde kuren dit gaat om een 1.1e uit '92. bij mij is de lambdasonde al vervagen, er is een nieuwe gaskleppotentiemeter op gekomen en nog houd hij de kuren. Later er heeft er iemand anders naar gekeken en heeft de karterpan (of zoiets) leeggetikt en opnieuw afgesteld en toen reed ie 5 maanden zonder problemen en nu begint ie dus weer.

ik zou ook graag willen weten waar dit aan ligt.

• Sjon

hallo Uno bezitters,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en in mijn geval lag het aan de vervroeger(deze zit op de behuizing van de verdeler). Als deze lek is geeft dat de genoemde problemen.

Hopenlijk hebben jullie wat aan deze tip, succes.

Sjon

• pvdh

hallo

een vraag wat is een vervroeger

greetz peter

• jan

hallo Uno bezitters

je auto is gewoon op , breng maar naar de sloop.

ze kunnen het verder niet meer repareren , omdat de monteur niet achter kunnen komen , wat de oorzaak is van het probleem.

• jan

u kunt beter naar een andere auto kijken.

de uno is gewoon op.

http://www.autotrader.nl/index.htm

http://www.autotrack.nl/

ik wens u veel succes.

met u nieuwe aanwinst.