lampje airbag brand

  • richard

    Waarom brand het lampje van de airbag na het losnemen van mijn accu??

  • Steven

    Hallo

    Ik heb helaas geen oplossing voor uw probleem, maar zit zelf wel met hetzelfde probleem.

    Ik heb een fiat punto uit 2000 en sinds een paar dagen brandt bij mij ook het lampje van de airbag, hoewel er niets met de airbag gebeurd is. Ik heb overigens ook niet de accu los gehad.

    Hebt u misschien inmiddels al reacties gehad en kunt u mij daardoor nu misschien ook verder helpen? Ik zou er heel erg mee geholpen zijn!

    Alvast bedankt.

    Steven

  • Huub

    Hallo.

    Ook ik heb dit probleem regelmatig.

    Bij mij is de oorzaak meestal met het verschuiven van de voorstoelen een slechte verbinding kabels onder de stoel.

    In mijn garage ( sittard) wordt het euvel meteen verholpen.

    Sucses.

    Grb Huub

  • Ad van der Steen

    Had vandaag hetzelfde probleem en zocht voor het eerst op dit forum. heb de stekers onder de stoelen bekeken en eerst maar eens de accu een halve minuut losgehaald. Lampje gaat nu keurig uit na starten, probleem opgelost. Computer zal wel ergens van geschrokken zijn. Italiaanse electronica en spaghetti hebben blijkbaar iets gemeen…Steven schreef:

    >

    > Hallo

    >

    > Ik heb helaas geen oplossing voor uw probleem, maar zit zelf

    > wel met hetzelfde probleem.

    >

    > Ik heb een fiat punto uit 2000 en sinds een paar dagen brandt

    > bij mij ook het lampje van de airbag, hoewel er niets met de

    > airbag gebeurd is. Ik heb overigens ook niet de accu los gehad.

    >

    > Hebt u misschien inmiddels al reacties gehad en kunt u mij

    > daardoor nu misschien ook verder helpen? Ik zou er heel erg

    > mee geholpen zijn!

    >

    > Alvast bedankt.

    >

    > Steven

  • azam

    Hallo,

    Ik heb een fiat punto van 1996 het airbag lampje blijf branden gaat niet uit.

    ik heb nog onder de stoelen gekeken voor een steker maar kan geen steker vinden.

    Kan iemand mij hier mee helpen

    Alvast bedankt.

  • thei

    Gooi de accu eens een halfuurtje los,gaat ie dan niet uit dan zul je de boel moeten laten resetten bij een garage bedrijf met uitleesapparatuur

  • mark1955

    Mijn lampje airbag blijft branden. Dit gebeurt veelal als ik de voorstoel van de bijrijder verplaatst hebt. Ik las op dit forum dat een garage dit zo maar kan oplossen? Ik heb de zekering nr. F51 en de accuploen ook al af gehad maar het probleem blijft zich steeds voordoen. Het is best lastig om steeds dat lampje zien branden. Wie weet een goede tip en uiteraard een goedkope tip.

  • thei

    dan heb je mazzel,daar loopt een kabel onder die stoel met een stekkerverbinding,deze met contactspray reinigen en dan moet de airbaglamp uit zijn,is trouwens geen APK afkeur

  • Dijan

    Hoi Steven ,

    zou je voor mij stap per stap willen uitleggen hoe jij het probleem opgelost hebt? ik ben eigenlijk niet to teknisch… en dit is mijn eerste auto….

    groetjes

    dijan

  • alfa-ed

    Hallo allemaal,

    Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn alfa 156.

    Oplossing daar was om de stekkerverbinding onder de stoelen te solderen.

    Ik heb hierna het probleem nooit meer gehad.

    Om de airbag melding uit te zetten ging ik steeds naar mijn garage die hem via een computer kon restten.

    Gr bravo-ed.