Mijn Panda 750L uit 1989 valt af en toe compleet uit. Een paar seconden later slaat hij alweer aan. Ik heb de volgende onderdelen vervangen: bougies, bougie- en bobinekabels, rotor en verdelerkap. Ook heb ik de ontsteking met een stroboscoop afgesteld op 2 graden voorontsteking (volgens Olving).
Daarnaast heb ik mijn vacuumvervroeger vervangen omdat het membraan kapot was, maar ik weet niet of de vacuumslangen goed zitten omdat de tekening van dit systeem in mijn vraagbaak (Olving ‘86-’91) niet overeenkomt met de werkelijkheid (ik heb maar 2 slangen naar mijn ecobox ipv de 4 in Olving). Ook is de Ecobox zelf in Olving veel complexer dan in mijn auto.
Nu staat er op de slang naar de vervroeger al vanaf stationair een behoorlijk vacuum, volgens mij klopt dit niet. Ik denk dat er iets mis is met mijn Ecobox, want als ik het goed heb begrepen schakelt de Ecobox het vacuum naar de vervroeger aan en uit (afhankelijk van het toerental), of klopt dit niet?
Omdat hij heel erg direct uitvalt (hij hapert niet en houdt ook niet in bij accelereren ofzo) denk ik dat het een probleem met de ontsteking is. Voor het uitvallen maakt het niet uit of ik met of zonder vacuumslang op de vervroeger rijd.
Kan het probleem van het uitvallen aan een kapotte bobine liggen, of hebben jullie andere suggesties?
Weten jullie hoe de vacuumslangen precies moeten lopen?
Hartstikke bedankt voor alle reacties alvast!