Hoi mensen, ik was erg blij deze discussie te vinden!!
Ik heb ook een Punto, uit 1994 met dezelfde problemen. Het begon met dat de fiat af en toe niet wilde starten en soms inhield bij gas geven. Het kon zijn dat de auto de ene dag niet wilde starten, en de volgende dag liep de auto weer als een zonnetje. Ook was het zo dat de auto wel aan te duwen was, als ie niet startte.
Bij de gagage wisten ze het ook niet, de Fiat dealer beweerde dat de computer niet uitgelezen kon worden. Voor de uren die de garage nodig had gehad om dit uit te vinden werd mij gevraagd 200 Euro neer te tellen. Inmiddels weet ik dat de Fiat garage je probeert op te lichten. Zij weten heus ook wel wat het probleem is van een Punto van dit type maar verkopen je liever een andere auto.
Na een half jaar ofzo, van het ene op het andere moment liep de auto slechts op 3 cilinders en was er eigenlijk niet meer mee te rijden. De garage adviseerde ons een andere te kopen en de punto in te ruilen, ze gaven ons er 500 voor.
Ik las dit verhaal hier en heb toen zelf de bobines vervangen! Dit is een vrij eenvoudig klusje. Let op, je kunt de bobines vrij goedkoop krijgen voor 29 Euro per stuk bij een bedrijf in Kerkdriel. (ipv de 91 Euro die de Fiat garage rekent) Je hebt er 2 nodig. Ook heb ik de bougiekabels gecontroleerd maar deze waren nog wel ok.
De Punto loopt en start nu weer als een zonnetje, met de electra is helemaal niets mis. Ik zou dus zeggen, vervang ook je bobines eens, dat heeft in mijn geval alle problemen verholpen. Succes.
Jan