Fiat Stilo; 1.8HGT of 2.4Abarth?

  • Maurice

    Hallo Allemaal,

    Aangezien mijn Toyota Celica 16 jaar oud is en 276000 heeft gelopen, ben ik op zoek naar een jongere auto met een lage kilometerstand. (P.S. Celica T18 met klaplampen)

    Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare auto met weinig kilometers. Maar ik vind

    het uiterlijk ook heel belangrijk en dus vond ik 2 mooie Fiat Stilo's in de buurt met weinig kilometers:

    Stilo 1.8 HGT, 18.000 km gelopen, bwj. 2002.

    10.950Euro

    Stilo 2.4 Abarth Selespeed, 45000km gelopen, leder, bwj 2002

    12.950Euro

    Ik vind de Abarth (kwijl) dus geweldig, het ding heeft automaat,leer,navi,cruise control etc. aan boord en mooi lichtmetaal. (Waarom kunnen Italianen wel fatsoenlijke mooie velgen standaard monteren?) En daarnaast vind ik een Stilo een prachtige auto.

    Maar helaas ken ik FIAT ook voor electrische problemen en hoor van vrienden over

    b.v. Alfa heel veel electrische problemen. Daarom volgende vragen:

    1) Selespeed, hoe goed werkt dit? Ik lees dat ie op 3 manieren gereden kan worden, dus veel electronica. Zijn hier dure grapjes aan te verwachten.

    2) Motorblok 2.4 liter. Moet hier ook het blok eruit als er een distributieriem gewisseld moet worden?

    3) Heeft de Stilo HGT en ABARTH zwakke plekken?

    4) Kunnen beide Stilo's ook op gas (LPI G3) rijden?

    4) Welke van de 2 Stilo's zouden jullie nemen? Dus als b.v. de Abarth 2 x zoveel onderhoud heeft, valt ie voor mij of.

    Groeten,

    Maurice

  • ludo

    Hoi

    Mooie modellen maken kunnen ze wel maar net zo betrouwbaar als de toyota die je nu hebt zeker niet

    1 de selespeed versnellingsbak is gewoon een handbak met een hydraulisch schakelsysteem er op dus een halfautomaat hier zijn verder weinig storingen aan

    2 Voor de distributieriem te vervangen hoeft de motor er niet uit maar het is wel een kostbare reparatie die elke 60.000 km of 3 jaar weer terug komt dit zowel voor de 1.8 als de 2.4

    3 Airbag storingen, bobine,s die kapot gaan, banden op de vooras die scheef aflopen enz

    4 Ze kunnen beide op gas maar het brengt wel storingen met zich mee omdat de elektronica van gas instalatie aan de bestaande elektronica van de auto wordt gekoppeld. wat weer de nodige storingen met zich mee brengt

    En de motor slijtage is hoger maar dat is bij elke auto op gas. dus ik zou het niet doen en voor een jtd gaan

    5 Ik zelf zou voor de abarth gaan omdat die veel meer fun is en je dan dat extra onderhoud wel voor lief neemt.De abarth heeft ook niet 2 maal zoveel onderhoud als de 1.8 maar wel ietsje meer Maurice schreef:

    >

    > Hallo Allemaal,

    >

    > Aangezien mijn Toyota Celica 16 jaar oud is en 276000 heeft

    > gelopen, ben ik op zoek naar een jongere auto met een lage

    > kilometerstand. (P.S. Celica T18 met klaplampen)

    >

    > Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare auto met weinig

    > kilometers. Maar ik vind

    > het uiterlijk ook heel belangrijk en dus vond ik 2 mooie Fiat

    > Stilo's in de buurt met weinig kilometers:

    >

    > Stilo 1.8 HGT, 18.000 km gelopen, bwj. 2002.

    > 10.950Euro

    > Stilo 2.4 Abarth Selespeed, 45000km gelopen, leder, bwj 2002

    > 12.950Euro

    >

    > Ik vind de Abarth (kwijl) dus geweldig, het ding heeft

    > automaat,leer,navi,cruise control etc. aan boord en mooi

    > lichtmetaal. (Waarom kunnen Italianen wel fatsoenlijke mooie

    > velgen standaard monteren?) En daarnaast vind ik een Stilo

    > een prachtige auto.

    >

    > Maar helaas ken ik FIAT ook voor electrische problemen en

    > hoor van vrienden over

    > b.v. Alfa heel veel electrische problemen. Daarom volgende

    > vragen:

    >

    > 1) Selespeed, hoe goed werkt dit? Ik lees dat ie op 3

    > manieren gereden kan worden, dus veel electronica. Zijn hier

    > dure grapjes aan te verwachten.

    > 2) Motorblok 2.4 liter. Moet hier ook het blok eruit als er

    > een distributieriem gewisseld moet worden?

    > 3) Heeft de Stilo HGT en ABARTH zwakke plekken?

    > 4) Kunnen beide Stilo's ook op gas (LPI G3) rijden?

    > 4) Welke van de 2 Stilo's zouden jullie nemen? Dus als b.v.

    > de Abarth 2 x zoveel onderhoud heeft, valt ie voor mij of.

    >

    > Groeten,

    >

    > Maurice

  • Maurice

    Hoi Ludo,

    2 Voor de distributieriem te vervangen hoeft de motor er niet uit maar het is wel een kostbare reparatie die elke 60.000 km of 3 jaar weer terug komt dit zowel voor de 1.8 als de 2.4.

    —-Dus bij die 2.4 kan ik over 15000 al de riem gaan vervangen?

    3 Airbag storingen, bobine,s die kapot gaan, banden op de vooras die scheef aflopen enz

    —-Klappen toch niet alle airbags open? lol

    4 Ze kunnen beide op gas maar het brengt wel storingen met zich mee omdat de elektronica van gas instalatie aan de bestaande elektronica van de auto wordt gekoppeld. wat weer de nodige storingen met zich mee brengt

    En de motor slijtage is hoger maar dat is bij elke auto op gas. dus ik zou het niet doen en voor een jtd gaan

    —-Dus afrader., niet?

    Groeten,

    Maurice

  • ludo

    De distributieriem zal bij alle 2 aan vervanging toe zijn omdat ze alle 2 ouder zijn dan 3 jaar

    Als je veel km maakt dan zou ik voor een jtd 16v gaan kijken bijna net zo snel minder onderhoud en toch zuinig

    En als je een airbag storing hebt gaat die niet af maar dan werken ze helemaal niet meer bij een aanrijding maar er gaat wel constant een melding op je instrumenten paneel samen met een irritant piep geluid

    gr ludoMaurice schreef:

    >

    > Hoi Ludo,

    >

    > 2 Voor de distributieriem te vervangen hoeft de motor er niet

    > uit maar het is wel een kostbare reparatie die elke 60.000 km

    > of 3 jaar weer terug komt dit zowel voor de 1.8 als de 2.4.

    > —-Dus bij die 2.4 kan ik over 15000 al de riem gaan

    > vervangen?

    >

    >

    > 3 Airbag storingen, bobine,s die kapot gaan, banden op de

    > vooras die scheef aflopen enz

    > —-Klappen toch niet alle airbags open? lol

    >

    > 4 Ze kunnen beide op gas maar het brengt wel storingen met

    > zich mee omdat de elektronica van gas instalatie aan de

    > bestaande elektronica van de auto wordt gekoppeld. wat weer

    > de nodige storingen met zich mee brengt

    > En de motor slijtage is hoger maar dat is bij elke auto op

    > gas. dus ik zou het niet doen en voor een jtd gaan

    > —-Dus afrader., niet?

    >

    > Groeten,

    >

    > Maurice

  • roel

    zou es kijken op het stiloforum

    www.stilogroup.net

  • Maurice

    Bedankt allemaal voor de antwoorden.,

    Ik heb het Stilo forum eens doorgelezen en toch besloten geen Stilo te kopen. Het is gewoon vreemd dat mensen het normaal vinden dat er dingen kapot gaan (haakjes van de hoedenplank en b.v. stoelverstelling) En dan heb ik nog niet de ernstigere dingen genoemd; airbagfailure, plasticdelen die loslaten, c.v. problemen , scheef afslijten banden etc.

    Dan vraag ik me toch af waarom mijn 16 jaar oude Celica nog zo goed is! Dus ik kachel nog even door met haar. Ja… Ook een Celica rijden is een beetje emotie!

    Ik vind het wel vreemd dat iedereen zulke dingen van FIAT voor lief nemen. De volgende wordt dus toch maar weer een jap of een duitser.

    Maurice

    P.S. Misschien een Leon (dezelfde naam als mijn zoontje ;) ) of Celica T23

  • tuutje

    als je je eigen druk maakt over de distributie riem ,als het goed is is ie in beide gevallen al een keer vervangen (3 jaar)

    gr tuutje

  • tuutje

    als je een duitser aan wil schaffen ,bah

    dan kun je beter een bus of trein abbo nemen want alles waar bosch op staat gaat kapot dus daarom ook wel eens een fiat(boeiend niet)

  • Fons Rooijakkers

    voor de kwaliteit van het selespeed systeem : kijk eens op www.autoweek.nl naar myreview en kijk eens bij de alfa 156 met selespeed : was voor DE reden om GEEN selespeed te kopen.

  • Fons Rooijakkers

    kijk anders ook eens bij :

    http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?SF=50&merk=Fiat&serietotaal=Stilo&jaar=2002&sorteren=1

    Wordt je ook niet vrolijk van.

    Maar de auto blijft waanzinnig mooi.