Hé naamgenoot,
Ben ook op zoek geweest naar een Pnto en ben hetzelfde nagegaan.
belangrijkste is dat de distributie om de 3 JAAR vervangen moet worden en/of om de 60.000Km. Het vreemde was wel dat deze marge niet bij alle garages aangehouden wordt. De ander zegt werrr om de 4 jaar en /of de 80.000 Km.
Kosten hangt af van motorblok en eventuele extra's. Voor de 60 S (1.2L) zou ik
tussen de €120,- en de €150,- kwijt zijn geweest. (heb het dan over bouwjaar 1994 / 1995) Nu heb ik echter een 95-ger aangeschaft met airco en ben tussen de €300 en €350 kwijt (had dat voor de aanschaf al geïnformeerd). Betreft overigens een Cabrio maar dat maakt volgens mij niets uit.
Misschien wat prijzig maar altijd beter dan een nieuw blok.
Ik laat het overigens altijd doen tenzij het echt recentelijk ik is gedaan en dit aangetoond kan worden met een rekening. (een Km stand kan iedereen op een motorblok zetten).
Zijn overigens dealerprijzen.
Ps informeer ook naar de spanrollen. Vaak worden deze niet vervangen en gaan de lagers van die dingen ruizen. kunnen vast gaan lopen etc etc.
Even van te voren informeren en is dan gelijk een mooi punt om te onderhandelen en wat van de prijs af te krijgen.
Succes!