Bevroren sloten/deuren Stilo

  • Marcel

    Sinds 2002 ben ik in het bezit van een Stilo 1.6 Dynamic 3 deurs. Ben nog steeds erg tevreden, totdat het winter is geworden en nachten met vorst hun intreden hebben gedaan. Elke keer als het meer even vriest zijn mijn deuren bevroren. Geen slotontdooier of garage heeft daar tot nu toe wat aan kunnen doen, behalve reparatie van de kapot getrokken vergrendeling. Heb de handvatten en vegrendeling al droog gemaakt en ingevet en/of met olie gedaan, maar elke morgen (na een nacht met vorst) moet ik via de achterklep instappen. Heeft iemand met Stilo hier ook last van of heeft iemand een passende oplossing?

  • roel

    zou even kijken op het stiloforum

    www.stilogroup.net

    roel

  • Jos

    marcel het probleem zit in de kabel hier komt water in. je moet in de kabel antivries laten lopen. dit gaat het handigst met een injectienaald! aan de binnenkant van je portier ter hoogte van je handgreep zit een klein zwart dopje deze eruit nu zie je een torxschroef paar slagen losdraaien en indrukken nu kun je het hoekje van de buitenhandgreep loshalen en zie je net het kabeltje een klein stukje.met een klein schroevendraaier heen en weer halen en laten vol lopen met antivries! succes!!!!!

  • Miss Stilo

    Heeft iemand ervaring met de geboden oplossing? Voor mij geldt hetzelfde elk jaar tijdens de vorst kan de deur niet meer open. Het gaat dan niet om vastgevroren rubbers of sloten die niet open gaan, blijkbaar is er iets bevroren in de bedrading waardoor het niet meer lukt om de deur open te krijgen.