Fiat Punto - koppakking

• Barbara

Wie weet of het normaal is dat bij een Fiat Punto van 3 jaar en 5 maanden de koppakking al kapot is? Hij heeft pas 45.000 km op de teller.

De dealer en Fiat Nederland zeggen van wel, maar vanuit mijn omgeving hoor ik dat dit wel heel erg snel is.

Alvast bedankt voor de reaktie!!!

• René

Barbara, dit is zeker niet normaal! Ik heb het helaas wel vaker gehoord bij de Punto, bij een familielid van mij is de koppakking pas geleden ook vervangen. Is een Punto van 4 jaar oud met 60000 kilometer. Het kwam waarschijnlijk omdat er een lek was in het koelvloeistofsysteem, er zat daardoor geen koelvloeistof meer in het reservoir, motor kon niet goed gekoeld meer worden en daardoor is de koppakking eruit gevlogen. Is een duur geintje! (een paar honderd euro ben je zo kwijt, veel arbeidsloon).

FIAT Auto Nederland aanschrijven of bellen heeft totaal geen zin, je wordt gewoon afgewimpeld. Heb dit ook al van dichtbij meegemaakt.

• Linda

Ook ik ben bezitster van een Fiat Punto, 4 1/2 jaar oud. De afgelopen maand zijn mijn koppakking, dashboard en uitlaat vervangen. Fiat Nederland is niet op de hoogte van bestaande problemen (zeggen ze!!). Ik ben Fiat flink zat. Mijn volgende auto wordt ook zeker geen Fiat. Barbara schreef:

>

> Wie weet of het normaal is dat bij een Fiat Punto van 3 jaar

> en 5 maanden de koppakking al kapot is? Hij heeft pas 45.000

> km op de teller.

> De dealer en Fiat Nederland zeggen van wel, maar vanuit mijn

> omgeving hoor ik dat dit wel heel erg snel is.

> Alvast bedankt voor de reaktie!!!

• Barbara

Hoi René en Linda,

Bedankt voor jullie reaktie.

Bij mij had er ook koelvloeistof gelekt, want 1 cilinder of bougie (ben zelf dus niet technisch) was helemaal schoon, zeiden ze. Maar voordat de dealer er achter kwam dat de koppakking kapot was, hebben ze eerst een aantal andere dingen vervangen, die achteraf niet nodig waren. Ze hebben mijn oude onderdelen weer terug kunnen plaatsen. Dat geld heb ik dus ook terug gekregen. Maar ja, je moet wel eerst 4 keer naar de dealer binnen twee weken voordat je auto het weer normaal doet.

Ik ben nu inmiddels ruim 600 euro lichter. Is inderdaad een duur grapje. Alleen moet ik niet lachen. Ben het inmiddels ook zat. Ik heb net mijn tweede boze brief naar Fiat gestuurd. Op de eerste brief kreeg ik een antwoord dat helemaal niet klopte. Volgens mij hadden ze mijn brief niet eens goed gelezen. Blijf het toch proberen om geld terug te krijgen! Ik vind gewoon dat ik recht heb op in ieder geval een gedeelte van het bedrag!

Misschien helpt het als ik bij de eventuele volgende brief jullie berichtjes mee stuur. Hoe meer mensen een brief sturen naar Fiat, hoe groter de kans dat ze iets gaan doen, hoop ik!

Laat jullie nog weten hoe het afloopt!

Groetjes, Barbara

• rené van der bent

Het komt inderdaad regelmatig voor dat de koppakking bij een punto kapot gaat

Erg vervelend maar niets aan te doen , inderdaad een kwaaltje.( 9 v/d 10 keer 1e cilinder)

rij zelf marea en werk bij een dealer

• Sander

Ook ik heb een lekke koppakking gehad dure grap trouwens

Klagen bij Fiat heeft geen zin trouwen bij geen een inporteur

Er zijn wel meer dingen aan de Punto waar ik mijn bedenkingen over heb

Aansluiting brandstof pomp het uitstekende pijpje breekt wel erg makelijk

ContructieFout

Ophanging Achter de bussen slijten wel erg hard ook dit is een contuctiefout

Koppakking het blijkt dat als hij vervangen is de kans dat hij weer kapot gaat kleiner is geworden??????

De kap die over de distrubutie riem gaat scheurt al als je er naar kijkt

De olie dop op de kleppendeksel krijg je er heel moeilijk af door uitharding van het rubber hier is niet bij nagedacht

Kortom in Italie kunnen ze mooie dingen bedenken maar testen lijkt niet hun sterkste kant met het gevolg dat de verkopen meer terug lopen vergeleken bij de rest en dan gaan ze klagen en dat kunnen ze heel goed

• rené van der bent

rené schreef:

>

> Het komt inderdaad regelmatig voor dat de koppakking bij een

> punto kapot gaat

> Erg vervelend maar niets aan te doen , inderdaad een

> kwaaltje.( 9 v/d 10 keer 1e cilinder)

>

• Marion

Barbara,

Ik heb nu al veel kosten aan mijn Fiat Punto Go. Nauwelijks 3 jaar. Remmen, accu vervangen en de banden zijn ongelijk versleten. Schiferende verf aan de dorpel.

Dan niet te vergeten de mankementen aan het computergedeelte. Inhouden op rijksweg! en dan niet harder meer kunnen rijden dan 40 km.! Gevaar op de weg en er zit een vrouw achter het stuur!

En de software die regelmatig moet worden bijgesteld. Niet te vergeten het hoge benzine-verbruik.

• van Aken

Ik heb een punto uit 1998 en ik rij er veel mee. nu is vorig jaar mijn koppakking uit de motor geklapt en is deze vervangen. Nu een jaar later is het weer gebeurd.

Ik weet ook zeker dat mijn volgende auto geen fiat meer word en zeker geen punto

• thei

mhh ik rij al zo'n dikke 22 jaar Fiat en nog nooit een lekke koppakking gehad,belangrijk bij elke Fiat is eerst rustig warm rijden en daarna kun je gaan gassen,doe je dat niet dan kost het idd je koppakking.