cinquecento sporting houd in

  • paul

    Hallo,

    Wie kan mij verder helpen. Mijn vrouw heeft een Cinquecento Sporting en deze houdt in tijdens het accelereren (met name bij 3000 Tpm).

    Ik heb al van alles geprobeerd:

    - Injectie cleaner toegevoegd bij de brandsof

    - Nieuwe bougies en bougiekabels

    - Open sportfilter (merk Green) gereinigd met reiniger en opnieuw in de olie gezet

    - Alle contacten bij de ontsteking gerenigd en ingespoten met een anti-vocht spray

    Is er iemand die dit ook heeft gehad en hoe kan ik dit probleem oplossen???

    Groetjes,

    Paul

  • luud

    benzine filter vervangen

  • Paul

    Beste Luud,

    Bedankt voor je reactie, maar ook deze is al vervangen.

    Het probleem is trouwens nu wel verholpen (na bijna een jaar) dankzij deze prikpagina. De lambdasonde was stuk en heb ik nu vervangen door een immitatie. Rijd weer perfect.

    Greetz,

    Paul

  • brian seuneke

    Hoi Paul

    Ik heb je vraag gelezen op problemcar.nl. Mag ik je daar iets over vragen?

    Ik heb zelf een cinq van dat bouwjaar en zo bij de 3000 toeren houd hij elke keer een beetje in. Heb het ook laten uitlezen maar er is ook niks uitgekomen. Ook als je bij het stoplicht staat en je wilt wegtrekken op normale manier valt ie ff dood en dan spring ie erin. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

    Wat mij is opgevallen is dat als ik hem voor de eerste keer start het probleem niet echt duidelijk is. Wanneer ik hem ff laat staan dan heeft hij er direct last van.

    Herken je hier wat in?

    Zoja zou je eens een mooie tip kunnen geven?

    Alvast bedankt!

    Groeten Brian SeunekePaul schreef:

    >

    > Beste Luud,

    >

    > Bedankt voor je reactie, maar ook deze is al vervangen.

    > Het probleem is trouwens nu wel verholpen (na bijna een jaar)

    > dankzij deze prikpagina. De lambdasonde was stuk en heb ik nu

    > vervangen door een immitatie. Rijd weer perfect.

    >

    > Greetz,

    > Paul

  • Prometheus

    Mocht iemand het verder nog ondervinden.

    Het is een veelvorkomend probleem bij de 1.1 en 1.2 Cinquecento en Punto motoren.

    Behalve de meer voor de hand liggende oorzaken zoals de bougies, bougiekabels, de map sensor (en dan met name het vacuum slangetje) en de bobine's komt het regelmatig voor dat de ODP sensor defect is en als die al vervangen is, vervang dan ook de lamdasensor maar. Succes verzekerd.

    Mocht ook het starten en koudloop niet vlot gaan, controleer dan de massakabel.

    http://autogarage.expertpagina.nl