Lampje op dashboard

  • Bart Faessen

    Hallo,

    Ik ben in bezit van een Fiat Bravo 1.4 12V uit 1997, met inmiddels 167.000km op te teller. Helaas brandt er regelmatig het “inspuitings”-lampje op het dashboard. De auto is al eerder bij een erkende Fiat-garage aan de computer gehangen (niets gevonden), later is er bij een andere erkende Fiat-garage een nieuwe thermostaat in geplaatst. Echter, het probleem is nog niet opgelost.

    Probleem:

    Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter op minimaal staan, de motor begint wat minder soepel te lopen en uiteindelijk begint het lampje te branden. Met optrekken merk je duidelijk dat de motor inhoudt. Zodra je de motor uitzet en vervolgens het contact weer aanzet nadat alle controle-lampjes (dus ook die van de inspuiting) uit zijn, start de motor direct en is er ook niets meer aan de hand.

    Monteurs in Nederland, wat kan het zijn?

    Bart Faessen.

  • Ricardo

    Geen ervaring met de Bravo maar toch eens een idee.

    Het lijkt er dus echt op dat je motormanagement denkt dat je motor koud is en dus choked. Als de motor warm is blijf hij dat ook doen en dan komt er onverbrande benzine bij je lambdasonde….gevolg…je inspuitingslampje gaat branden en je auto trekt slecht.

    In een barchetta zitten 2 sensoren. 1 voor het motormanagement en 1 voor je dashboard.

    Maar dan zou bij jou ook op je dashboard de temp omhoog moeten gaan.

    Controleer je bedrading naar je sensor. Is er misschien nog een sensor?

    Je moet het echt daar zoeken.

  • biancadegreef1

    Bart Faessen Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ik ben in bezit van een Fiat Bravo 1.4 12V uit

    > 1997, met inmiddels 167.000km op te teller. Helaas

    > brandt er regelmatig het “inspuitings”-lampje op

    > het dashboard. De auto is al eerder bij een

    > erkende Fiat-garage aan de computer gehangen

    > (niets gevonden), later is er bij een andere

    > erkende Fiat-garage een nieuwe thermostaat in

    > geplaatst. Echter, het probleem is nog niet

    > opgelost.

    >

    > Probleem:

    > Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter op

    > minimaal staan, de motor begint wat minder soepel

    > te lopen en uiteindelijk begint het lampje te

    > branden. Met optrekken merk je duidelijk dat de

    > motor inhoudt. Zodra je de motor uitzet en

    > vervolgens het contact weer aanzet nadat alle

    > controle-lampjes (dus ook die van de inspuiting)

    > uit zijn, start de motor direct en is er ook niets

    > meer aan de hand.

    >

    > Monteurs in Nederland, wat kan het zijn?

    >

    > Bart Faessen.

  • biancadegreef1

    hallo

    ik heb dus het zelfde probleem. ik heb net mijn auto je bij de garage vandaan gehaald, met een nieuwe thermostaat.

    en ik baal er van want dat lampie gaat weer branden.

    mijn vader zei tegen de garage man. dat het de carbarateur zou kunnen zijn. maar die man zegt dat ie dat heeft nagekeken.

    dus ik ga morgen wel even bellen en dan print ik dit verhaal wel uit.

    groeten bibi

  • Remco

    lambda sonde overleden.

  • Loren

    Wow! Great thikning! JK

  • Cheyenne

    This article is a home run, pure and silmpe!

  • Dorie

    That's more than senbslie! That's a great post!