vage kuren punto koelsysteem

• wim

k heb een fiat punto van model jaar 1998 het is een 55 sx fortuna met 55.000km.

het vage van deze auto is dat bij een koude motor net lijkt dat hij op 3 cilinders draait, als hij zo stutterd is er nix aan de hand met het koelsysteem, en blijft het metertje in het midden na een poosje, maar als je voelt dat hij goed loopt op 4 cilinders dus, loopt het metertje van het koelsysteem op. en gaat de radiateur waaier niet aan. er zit al een nieuwe temperatuur meter op de waaier aangesloten.

het is net of het pompje van de van het koelsysteem niet de koelvloeistof rond laat draaier, als je er zachjes tegen aan slaat doet alles het weer prima.

we hebbe al nieuwe bougies er in en ook is de compressie gemeten, het rare is dat de auto stutterd af en toe!!wie kan mij helpen????

• jim

hoi, heb je de auto al eens bij de fiat dealer aan de computer aangesloten als de moter koud is??

dat de motor temperatuur oploopt dat zou kunnen komen door dat het koelsysteem misschien niet goed ontlucht is maar dat op drie cilinders lopen zou ik je toch willen door verwijzen naar de fiat dealer

groeten van een fiat monteur (in opleiding)wim schreef:

>

> k heb een fiat punto van model jaar 1998 het is een 55 sx

> fortuna met 55.000km.

> het vage van deze auto is dat bij een koude motor net lijkt

> dat hij op 3 cilinders draait, als hij zo stutterd is er nix

> aan de hand met het koelsysteem, en blijft het metertje in

> het midden na een poosje, maar als je voelt dat hij goed

> loopt op 4 cilinders dus, loopt het metertje van het

> koelsysteem op. en gaat de radiateur waaier niet aan. er zit

> al een nieuwe temperatuur meter op de waaier aangesloten.

>

> het is net of het pompje van de van het koelsysteem niet de

> koelvloeistof rond laat draaier, als je er zachjes tegen aan

> slaat doet alles het weer prima.

>

> we hebbe al nieuwe bougies er in en ook is de compressie

> gemeten, het rare is dat de auto stutterd af en toe!!wie kan

> mij helpen????