Cinq rijdt nog maar 80 a 90km/h.. HELP

• Lennard

Goedenavond,

Ik heb een probleem met m'n Cinquecento Sporting van ‘97, een paar dagen geleden reed ik met m’n wagentje door Spijkenisse, niks aan de hand… ik stop bij een stoplicht, wil optrekken, maar hij trekt, en rijdt voor geen meter meer, ik kan m'n gaspedaal volledig indrukken, hij komt niet boven de 4000 toeren…!? Stationair lopen??een beetje pruttelen, en dan valt ie uit… Bobines, bougies, brandstofpomp, brandstoffilter zijn vervangen, geen effect… alles vonkt als een gek, hij krijgt benzine, gasklep gaat helemaal open…. maar hij gaat niet harder dan 80 a 90km/h Ik sta voor een raadsel..

Heeft iemand zoiets ook al eens meegemaakt!?

Ik hoor het graag!!

Groeten Lennard.

• il meccanico di alfa romeo

je distributie riem is versprongen

stel hem op nieuw in en hij loopt weer als een zonnetje

• gert

Kan de riem zomaar verspringen??

Heb je dan geen schade aan je motor,leg eens uit.

Groetjes gert

• il meccanico di alfa romeo

de moter in een cinq is een zogenaamd fire type

de lopen totaal geen schade op bij breuk of verspringen van de riem

moter met laag vermogen hebben de minste kans op schade omdat er iets meer marge aan de constructie ervan kan worden aangebracht

• gert

Daar heb je gelijk in,Ik heb er nooit aan gedacht dat het een fire motor is.

Bedankt voor de opvrissing.

Groetjes Gert

• Lennard

De Cinquecento is een middag bij de Fiat Dealer (garage) geweest, en die zijn tot de conclusie gekomen dat de “computer” kapot is, met de distriebutieriem is niets mis, maar ze hebben er niet eens naar gekeken…..!? Hij is vijf maanden bij hen vervangen…. ze dachten eerst dat het een sensor was, maar die is vervangen en dit was het niet..

Kan je computer dan zomaar kapot gaan???

Alvast bedankt voor info!

Groeten Lennard