help!!!!!!!!!!!!!

• ikke

wie kan mij helpen aan de afstelgegevens van een Fiat Uno 45 i.e uit 1990??

de krukas poullie is losgelopen en de motor staat van tijd.

kan me iemand vertellen waar de merktekens staan ,motortje is niet vastgeslagen.deze starte wel,maar sloeg niet aan,bij nader onderzoek bleek dat de middelste bout op de krukas poullie los was gelopen.bij het starten draaid de krukas wel,maar de nokkenas niet.

alle info is zeer welkom

BvD Groetjes Miranda

• Antonio

hallo miranda,

Bij deze motoren kan de zuiger de klep niet raken als de distributie van tijd gaat dus ben je met een nieuwe riem weer mobiel.

Het teken van de krukas vind je op het vliegwiel,op de versnellingsbak onder de thermostaat kun je een rubberen dop verwijderen als je goed kijkt staat er op de rand van dit gat 0-5-10 . als je de krukas draait kom je het teken ( een sleufje van 1mm) vanzelf tegen , zet dit tegenover de 0.

Het teken van de nokkenas is een kerf in het tandwiel dit moet tegenover een kerf in de cil.kop deze vind je aan de achterzijde op de hoek vlak bij het boutje van de kap. Als je jezelf hebt overtuigd dat de tekens overeen komen dan kan je de riem monteren, let op de draairichting! dan spannen en nog een keer de tekens controleren.Ik adviseer een nieuwe riem en rol te gebruiken.

veel sleutelplezier.