Beste lezers,
Sinds kort is het pompje van mijn achterruitwisser kapot, Wie weet hoe ik dit kan maken of waar het aan kan liggen?
Ik heb een Punto 1 uit 1994
55 s 1.1ltr. 3 deurs.
Ik ken dit verhaal van mijn Alfa 146. Bij mij werkte de sproeier achter wel, maar voor niet of nauwelijks. Ze maken ook beide gebruik van 't zelfde tankje en van dezelfde pomp. De pomp werkte wel want ik kon hem horen. Bij de garage bleek een terugvoerklepje in de waterslang defect. Daardoor bleef de leiding naar voren niet onder druk na het sproeien. Hij liep elke keer weer leeg, zeg maar. Klepje vervangen en alles werkte weer perfect! Kost bijna niks.
Succes!
Bedankt voor de info,
Het is inderdaad zo dat het pompje wel werkt, want ik hoor hem, er komt alleen geen water uit de sproeier. Voor doet hij het wel. De achterwisser zelf doet het wel, dus daar zal het niet aan liggen.
Dus jullie zeggen; terugvoerklepje van de achterwisser vervangen en hij doet het weer?????
Alvast heel erg bedankt voor jullie info
Met vriendelijke groeten; Peter
hallo,nog een tip het terugvoerklepje of beter gezegd terugslagklepje kan je makkelijk zelf controleren en evt. vervangen voor de achtersproeier bevind deze zich onder de motorkap, als je langs het linker voorscherm gaat staan en je kijkt rechts langs de accu naar beneden zie je een wit slangetje lopen dat overgaat naar een zwart slangetje. het koppelstukje is het terugslagklepje als je het wit slangetje er af trekt en er komt volop water uit gespoten als je sproeit is je pomp goed daarna alleen de zwarte eraf als er dan geen water uit komt kan je bij een automateriaalzaak een nieuwe halen en is je probleem verholpen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?