spoiler bladert

• wilco

wie heeft voor mij een goede tip om een spoiler te repareren die begint aftebladeren ?

• Sportsound

Als eerste wil ik zeggen dat ik geen expert ben.

Ten tweede: het gedeelte iets ruimer opschuren (P240) tot aan de grondlaag. Hechtprimer erop spuiten zodat uiteindelijk je grondlaag en je toplaag goed hechten.

grondlaag aanbrengen (liever meerdere dunne lagen dan 1 dikke) en als het droog is opschuren met P400.

met P800 of P1000 nog weer iets ruimer schuren (nat) zodat je ook een klein (niet te groot) randje goede verf opschuurd.

Het compleet geschuurde vlak ontvetten en alles erom heen afplakken.

gebruik bij voorkeur plastic handschoentjes, mocht je toch nog met je vette vingers eraan zitten dan is dat met handschoentjes geen probleem.

vervolgens in dunne lagen je toplaag aanbrengen waarbij je de goede verlaag meespuit. De goede originele verflaag niet te vaak bespuiten omdat je anders dikte verschil krijgt. Je gerepareerde plek als middelpunt gebruiken. Probeer de 20-30 cm spuitafstand aan te houden. Dit werkt het beste en zo krijg je geen druipers. (mits je jiet te lang blijft spuiten en de verf alsnog wegdruipt)

Wacht tussen elke laag ong een min of 5/10.

Als je metallic lak gebruikt binnen een half uur na je laatste laag blanke lak erop spuiten.

Ook deze in meerdere dunne lagen met tussenposes van een 5-10 minuten.

Let wel!

Als je eenmaal met blanke lak heb gewerkt kun je niet zomaar weer de kleurlak erop spuiten!

En dan spreek ik uit ervaring! Je zal minstens een paar weken moeten wachten tot de blanke lak geheel uitgehard is. Anders gaat deze werken als een soort afbijtmiddel en krijg je lelijke plekken op je spoiler.

Mocht je een foto ervan willen zien dan moet je effe mailen.

ten derde zo heb ik het al eens gedaan en bij mij is het grotendeels heel goed gegaan… op die opwerking na maar dat is inmiddels hersteld.

Zo zou ik het dus doen.

Mocht je nog vragen hebben als je bezig bent dan help ik je graag waar ik kan.

Zo heb ik een complete spoiler hesteld incl scheuren repareren en plamuren.

Voor foto's: www.poweredbyfiat.tk en dan bij projecten, Novitec-lip

Het is een kwestie van proberen en proberen en op je bek gaan en het dan goed doen.

SUCCES

MVG