Fiat coupe

• frijters

kan iemand mij vertellen wanneer een distributie riem van een fiat coupe vervangen dient te worden,mijn coupe heeft namelijk 58000km gelopen en nu is de riem “gebroken” komt dit vaker voor bij eendusdanige lage km stand??????

• Ferdinand

Ja, kan voorkomen bij ieder merk auto (afhankelijk uiteraard op welke wijze de distributie verloopt), naast de km-stand is leeftijd van de riem ook een richtlijn. Na verloop van jaren kan een riem verdrogen en daardoor breken. In het onderhoudsboekje staan de richtlijnen, veelal 80.000km of 3 jaar.

• Martin

Vervangen bij 60.000 km of 36 maanden bij alle Fiat/Alfa/Lancia's !!!!!!!!frijters schreef:

>

> kan iemand mij vertellen wanneer een distributie riem van een

> fiat coupe vervangen dient te worden,mijn coupe heeft

> namelijk 58000km gelopen en nu is de riem “gebroken” komt dit

> vaker voor bij eendusdanige lage km stand??????

• Frank

Eigenlijk is het wel te gek voor woorden dat die vervangingstermijnen steeds korter worden, ook voor oudere auto's! Zo worden eigenaars steeds meer op kosten gejaagd terwijl dat bij aankoop niet bekend was! En de dealers spinnen er garen bij… Word het niet eens tijd dat Fiat (en andere fabrikanten) gewoon betere riemen ontwikkelen, in plaats van de klanten op kosten te jagen???!!!!

• Branco

officieel moet bij de meeste fiat's de riem om de 105.000 km of 3 jaar vervangen worden (Punto GT en Tipo 2.0 16v geloof ik)…. maarrrrr het is beter om ze eerder te vervangen om het eventuele knappen van de riem te voorkomen..

Als een riem bv. te strak gespannen is, kan deze voortijdig breken.. tegenwoordig gaan sommige merken weer over op een ketting en kunnen de riemen steeds langer blijven zitten.

• leno

Hoi Frijters,ik las dat je riem gebroken is bij mij is hij vervangen toen mijn coepe 70000 km gelopen had.

maar bevalt je coepe tot nu toe goed, heb hem zelf net 2 maanden.

• recai

nou ik zou je wat vertellen ik heb een Fiat coupe 2.0 16v turbo evan 96n mijn riem is ook geknapt en nu zoek ik een nieuwe motor weet iemand er 1.