fiat doblo

• hans

Wie heeft ervaring met doblo. Ik wil een 1600 aanschaffen maar de ANWB is daar niet zo gelukkig mee, naar mijn idee. Zij omschrijven dit als een niet zo beste keus ofwel zij zijn ronduit negatief over deze auto. Afgezien van het feit dat zo'n duidelijk negatieve uitspraken als ik gehad heb naar mijn idee niet behoren te worden gemaakt voegt het ook niets toe.

Wie kian hier iets zinnigs op zeggen?

Hans

• Frank

Hallo Hans,

Mijn ouders hebben sinds april een nieuwe Doblo 1.6 ELX met airco en ABS. Zij zijn heel tevreden over de auto, met name over de ruimte (vanwege een rolstoel nodig) en het comfort. Tot nu toe hebben ze geen rare dingen meegemaakt, alleen de matten schijnen nogal moeilijk leverbaar te zijn (zijn nu voor hun op maat in NL gemaakt).

Ik heb er zelf ook een paar keer in gereden. Ik moet zeggen: het valt zeker niet tegen! De motor loopt als een naaimachien en is snel zat. Alleen als ‘t stevig waait (windkracht 6 of hoger, zeg maar) dan zit je op de snelweg wel te corrigeren, maar ik weet niet of dat alleen bij de Doblo is of bij meer van dit soort hoge auto’s.

Mijn advies is: koop gerust een Doblo, zo luxe mogelijk (ivm toekomstige inruil), maar zorg ervoor dat je dit vooral doet bij een goede Fiat-dealer, waarmee je goed kunt opschieten. Dat is nog belangrijker dan een auto, denk ik.

Succes!

Frank

• peter

Wij hebben ook een 1.6 elx.op benzine met de vacantie moet hij een caravan van geladen 1100 kilo trekken + 4 volwassenen en 2 honden en bagage .We gaan meestal via Parijs richting zuid/west Frankrijk , en het gaat prima in ze 5 over de snelweg.