waar zijn de experts

• hans

Hallo daar, ik heb dit bericht al een tijdje geleden geplaatst waar zijn de techneuten die mij kunnen helpen

ik rij sinds een half jaar in een marea weekend 1.6 uit 2000.

De auto start s,ochtends goed maar loopt zeer onregelmatig stationair

en ruikt naar benzine uit de uitlaat, Als de auto warm is loopt die goed en als die een paar uur stilgestaan heeft loopt die ook goed.

De auto is bij de dealer geweest die heeft de luchtmassameter vervangen.

Dit heeft niet geholpen.

Zou het misschien de stappenmotor kunnen zijn ? deze heb ik zo goed als mogelijk schoon proberen te maken.

Deze is ingegoten in het gashuis.

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt Hans.

• Fiat monteur

mischien is de klep van de koolstoffilter defect,of weigert er soms een injector deze kun je controlleren door te luisteren of ze tikken.Ook bij een koude motor kan een lambdasonde de raarste storingen geven.

• hans

beste fiat monteur, bedankt voor je reactie ik ga het meteen nakijken je hoort zo gauw mogelijk van me.

hans

• hans

Hier weer een bericht van mij ik heb het probleem gevonden.

De injectorren van de lpi installatie lekken, als de auto de hele nacht gestaan heeft dan heeft er een hoop gas in het spruitstuk verzameld en dan loopt de motor op een te rijk mengsel.

Ben er achter gekomen door de gasinstallatie af te sluiten en de motor af te laten slaan. ( zo weet ik zeker dat er geen gas meer in leidingen zit.) Ik heb de auto de volgende ochtend gestart en hij liep als een zonnetje.

Maar hoe kom ik nou aan nieuwe injectorren (vialle) de Brezan en de fiat dealer verkopen ze niet.

Groetjes hans