Punto velgen 17"Inch

• Martijn

Is het mogenlijk 17“inch velgen te plaatsen op een punto II? Wie heeft er ervaring met 17”inch velgen op een Punto?

• Dennis

4 x 7Jx17" velgen met 35mm offset en steek 4x98mm

4 x 205/40/17" banden

deze combinatie zou moeten werken, let op bij deze combinatie mag je auto niet verlaagd zijn.

• Sportsound

Ook dan kan de auto verlaagd zijn.

Op www.tuningsource.nl is een blauwe punto te vinden (members, bovenste) die 17'' velgen heeft. Achter issie 55mm verlaagd en voor ergens tussen de 40 en 90mm (Hij heeft een verstelbare set van Novitec eronder zitten en is wel extreem laag)

• sportingannie

Mij is geadviseerd om er geen 17 inch onder te gooien, maar 15 of 16 inch. Je hebt een hele grote kans dat de wielen gaan aanlopen in de wielkasten.

By the way.. die blauwe punto heeft in GTI tuning en Design gestaan en die heeft al een aantal keren het probleem gehad met aanlopen van de wielen etc.

Sportsound schreef:

>

> Ook dan kan de auto verlaagd zijn.

>

> Op www.tuningsource.nl is een blauwe punto te vinden

> (members, bovenste) die 17'' velgen heeft. Achter issie 55mm

> verlaagd en voor ergens tussen de 40 en 90mm (Hij heeft een

> verstelbare set van Novitec eronder zitten en is wel extreem

> laag)

• Sportsound

Dat aanlopen is zeker waar. Maar in dit geval was de auto ong 9 cm verlaagd! Ja dan vraag je om moeilijkheden :). Bij ong 6/7 cm verlaging heb je geen problemen.

Als je in de gallerij van Puntopower.com kijkt dan zie een heleboel Punto's met 17''

Het is dus wel degelijk mogelijk. Zelf 1tje met 18'.

Je moet alleen niet te brede banden/velgen nemen. 205/40/R17 banden en velgbreedte 7/7,5J

Ik geloof wel dat als je banden 40 hoog zijn dat dan met 17'' de wieldiameter niet meer overeen komt met het origineel. Dat is niet het geval bij 195/45 banden om een 16'' velg, of iig geval heel miniem.

Maar het is dus mogelijk..

• Sportingannie

Ah.. dat is het dus..

Ik vind alleen dat er erg weinig ( mooie) velgen voor Punto II te krijgen is…

Heb nu ook OZ titan besteld, alleen is die alleen maar in 15 inch te krijgen..

Sportsound schreef:

>

> Dat aanlopen is zeker waar. Maar in dit geval was de auto ong

> 9 cm verlaagd! Ja dan vraag je om moeilijkheden :). Bij ong

> 6/7 cm verlaging heb je geen problemen.

> Als je in de gallerij van Puntopower.com kijkt dan zie een

> heleboel Punto's met 17''

> Het is dus wel degelijk mogelijk. Zelf 1tje met 18'.

> Je moet alleen niet te brede banden/velgen nemen. 205/40/R17

> banden en velgbreedte 7/7,5J

> Ik geloof wel dat als je banden 40 hoog zijn dat dan met 17''

> de wieldiameter niet meer overeen komt met het origineel. Dat

> is niet het geval bij 195/45 banden om een 16'' velg, of iig

> geval heel miniem.

> Maar het is dus mogelijk..

• Sportsound

Ik ga eerst verder mijn Novitec lip restaureren en dan daarna een Novitec verlagingset eronder zetten (Sander bedankt!!!) dan rijd ik nog wel rond met die stalen dingen, maar dat boeit me niet. Velgen komen later. Ik ga voor 16 inch omdat ik em vrij ver ga verlagen en geen problemen wil krijgen met mijn binnenschermen zoals Sander heeft gehad (naar zeggen).

Als je wil weten welke velgen gaaf staan onder je auto dan doe je toch gewoon een beetje photoshoppen.. heb ik ook al gedaan en weet nog niet welke. Welke wel en niet passen dat zoek ik later wel een keer uit.

mvg

• Martijn

Mij is ook 16“Inch 195/45/16 geadviseerd, mede omdat ik op de auto reeds een novitec verlagingsset heb. Op de genoemde pagina`s zijn inderdaad zat Punto`s te vinden met 17”Inch.

Maar is er iemand die ze daadwerkelijk onder de auto heeft?

Ik heb mijn wielen van mijn Marea Weekend (215/40/17) reeds eronder gehad, echter deze liepen bij volledig uitsturen nipt aan.