Punto rijd niet zuinig

• neox

Beste mensen,

Ik heb een Fiat punto uit 1998. Nou heb ik al vanaf het begin het gevoel dat ik genaaid ben door mijn dealer ( van medevoort ). In het begin reed mijn auto ongeveer 730 KM op een volle tank. Omdat het beesie rookte bij start had ik hem even weggebracht ( in de garantieperiode ). Ze hebben toen mijn inspuiters gereviceerd en ja hoor, de rook van het starten was weg. Ook was er 340km per tank weg ???? Na nogmaals teruggebracht te hebben kon ik 500 KM op een volle tank rijden, maar ben nog steeds niet tevreden. Nou heb ik 2 vragen.

1] Hoeveel zou een Fiat Punto 1.7 TD moeten kunnen rijden op een volle tank ( boekje zegt 1 op 15 )

2] Wat moet ik veranderen, en bij wie !?

Ik hoop dat men een antwoord heeft op deze problemen …

Neox

• Punto GT Turbo

Hallo,

Aan de hand van het gecombineerde brandstof verbruik en de tankinhoud heb ik bereked, dat er per tank ongeveer 700 km gereden moet kunnen worden.

Nu is dit wel afhankelijk van lange afstanden of korte, rustige of pittige rijgedrag..

Het bovengenoemde komt neer op een verbruik van ongeveer 1 op 17.5, dat vindt ik erg netjes..

500 km met een tankkomt neer op een verbruik van 1 op 12,5, dat is niet echt zuinig voor een diesel.

Ik zou toch nog eens terug gaan naar de dealer en om opheldering vragen..

• Puntisti

Hoi,

Dat je voorheen 700 KM op 1 tank rijdt vindt ik erg netjes inderdaad, dat lukt mij niet ! Ik heb een hele jonge Punto 1.2 16v met 6000km op de teller nu en ik rijdt zo'n 1:13,5 ongeveer maar ik moet zeggen dat ik hem op tijden flink doortrek en ik rijdt op snelwegen ook gemiddeld zo'n 140 zoiets. Maar ik begrijp dat jij het over een diesel hebt en dan is 1:12,5 niet normaal inderdaad.\

Groetjes Sjoerd

• Sportsound

In jouw geval is er echt is mis.

Enne Sjoerd, ik trek mijn nieuwe Punto ook wel eens lekker door en rijd alsnog 1 op 16,5! Ook op de snel weg met 140… Mijn auto is net als de jouwe een 1.2 16v met iets meer dan 7000km op de teller.

Dus dan doe je toch iets verkeerds…

mvg