in mijn 2,5 jr oude Punto is de clockspring vervangen, nu na 3 weken is dezelfde klacht er weer. (met stuurbeweging tikkend geluid, voelbaar en hoorbaar)
Mijn fiat dealer weet niet wat hij moet doen. WIE WEL?
tsja het heeft iets met je stuur en de airbag te maken.
Als je voor de eerste keer bij de garage komt met de klacht, dan zeggen ze dat het beslist vervangen moet worden anders draai je ‘de boel’in elkaar
En als je terugkomt omdat het niet verholpen is dan is het inene niets ernstig meer.
waarom krijg ik toch altijd zo'n naar gevoel van garages?????
De clockspring is een verbindingselement tussen de kabelboom van de crashkast en de airbag in het stuurwiel.Door de gevoeligheid van het systeem kan men niet met sleepcontacten werken.Een clockspring,ook wel airbag-lint genoemd moet men voorstellen als een lang opgerold lint in een doosje(zoals een rolmaat), het doosje bestaat uit twee helften t.o.v. elkaar en elk verbonden met een uiteinde van het lint. Over het lint lopen sporen waar de signalen doorgaan,zo wordt een goede verbinding verzekerd en kan er toch gestuurd worden.
Het tikkend geluid kan ook uit de kolomschakelaar komen(mechanisme clignoteurs)
Als het geluid wel weg is geweest maar nu terug is kan het zijn dat de clockspring in de verkeerde stand van de wielen gemonteerd is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?