Achterruitenwisser-motor

• Arno

Beste allemaal,

Mijn schoonvader rijdt een Marea Weekend 125 HLX 2.4 TD naar alle tevredenheid.

De wissermotor uit de achterklep heeft het begeven, althans, hij doet ‘t nog maar half, hij loopt ergens vast. We hebben ’t apparaatje er al uit gehaald en gedemonteerd maar kregen 'm niet naar behoren weer aan de gang.

Een nieuwe bij Fiat kost bijna ? 200,– ! Dit vond mij schoonpaps een beetje té duur. Heeft iemand ervaring met kuren en of demontage/reparatie van zo'n wissermotor of heeft iemand misschien een adres waar goedkoper aan een gebruikte te komen is?

B.v.d!

Arno

• harry

Ik heb hetzelfde probleem met de achterruitwisser. Het enige wat ik heb gedaan is smeren, en wonder boven wonder werkte dat, hij doet het weer.

• marcel

Zelfde probleem gehad, ik heb het veerringetje van het asje aan de zijde waar het blad op gemonteerd zit verwijderd, het stalen afdichtringetje daaronder weggehaald en WD40 erin laten lopen en het motortje onbelast een poosje laten lopen. Afdichtringetje opgeschuurd en ingevet, gemonteerd en veerringetje teruggeplaatst waarna hij het weer goed doet tot op heden.

Zoals ik het beoordeel is de afdichting niet goed en ontstaat er roest waardoor het motortje het niet meer trekt.

succes.

• pike

Lukt dit allemaal niet kijk dan eens even bij www.osb-bv.nl

• Paul

Dit probleem komt dus zoals je leest veel vaker voor. Ik heb de buitenmantel van het asje doorgezaagd vlakbij de motor en het asje vervolgens geschuurd. Hierna gesmeerd en de mantel weer vastgezet met duck-tape. Dit werkt al weer 1,5 jaar.

Succes.